Hej.

Jag har en varmluftsfläkt från Elektrolux. En vit plastskruv/plugg har lossnat och försvunnit från "fläktbladen". Jag har varit i kontakt med Elektrolux reservdelslager men människorna som arbetar där är inte särskilt hjälpsamma. Dom vill helst skicka en reparatör som tar 1 miljon kronor i timmen +7 miljoner i utkörningsavgift. Jag behöver bara en liten vit plastplugg, jag kan sätta dit den själv. Vet någon var sådana finns att köpa?
 
  • En vit plastplugg står på en prickig yta med en utsträckt skugga. Närhet, suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Anna Xx skrev:
Hej.

Jag har en varmluftsfläkt från Elektrolux. En vit plastskruv/plugg har lossnat och försvunnit från "fläktbladen". Jag har varit i kontakt med Elektrolux reservdelslager men människorna som arbetar där är inte särskilt hjälpsamma. Dom vill helst skicka en reparatör som tar 1 miljon kronor i timmen +7 miljoner i utkörningsavgift. Jag behöver bara en liten vit plastplugg, jag kan sätta dit den själv. Vet någon var sådana finns att köpa?
Du får nog gå in på deras hemsida och ha något nummer att gå på så du kan söka på reservdelar.
 
  • Webbsida visar vit knapp för köksfläkt, produktinformation, pris och köpalternativ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
A Anna Xx skrev:
Hej.

Jag har en varmluftsfläkt från Elektrolux. En vit plastskruv/plugg har lossnat och försvunnit från "fläktbladen". Jag har varit i kontakt med Elektrolux reservdelslager men människorna som arbetar där är inte särskilt hjälpsamma. Dom vill helst skicka en reparatör som tar 1 miljon kronor i timmen +7 miljoner i utkörningsavgift. Jag behöver bara en liten vit plastplugg, jag kan sätta dit den själv. Vet någon var sådana finns att köpa?
Vad är det för varmluftsfläkt??
 
  • Gilla
frause
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Du får nog gå in på deras hemsida och ha något nummer att gå på så du kan söka på reservdelar.
Hej. Vi kan väl alla utgå från att jag redan har gjort det. :)
 
electroluxaren skrev:
Vad är det för varmluftsfläkt??
Hej.
Det är en Electrolux men dom har monterat den så att man inte ser numret på fläkten. Den sitter mot en vägg.
 
Varmluftsfläkt? Det är inte en luftvärmepump vi pratar om? Det vore nog en god idé att försöka fota hela produkten så kanske någon här kan reda ut vad det handlar om / vilken modell du har så att det går att ta fram sprängskiss. Tycker det liknar en bussning till en luftvinge på en värmepump nämligen…
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Hur kunde du ta en bild på en försvunnen grej?
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Hej Thomas. Det finns fler skruvar i fläkten. Jag tog loss en sådan och tog bild på den.
 
  • Haha
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
A Anna Xx skrev:
Hej.
Det är en Electrolux men dom har monterat den så att man inte ser numret på fläkten. Den sitter mot en vägg.
N Nixon90 skrev:
Varmluftsfläkt? Det är inte en luftvärmepump vi pratar om? Det vore nog en god idé att försöka fota hela produkten så kanske någon här kan reda ut vad det handlar om / vilken modell du har så att det går att ta fram sprängskiss. Tycker det liknar en bussning till en luftvinge på en värmepump nämligen…
Ja, den sitter ihop med en "vinge" som går upp och ner eller från sida till sida beroende på vad man väljer. Tar man bort en skruv rör sig vingen inte. Heter skruven "bussning"?
 
A Anna Xx skrev:
Ja, den sitter ihop med en "vinge" som går upp och ner eller från sida till sida beroende på vad man väljer. Tar man bort en skruv rör sig vingen inte. Heter skruven "bussning"?
Kan du inte lägga upp en bild på fläkten så vi vet vad vi pratar om?
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Här är lite mer information om fläkten.
Ursäkta dammet.
När jag såg dammet på bilden orkade jag inte damma och ta en ny bild.
 
  • Informationsetikett på en dammig Electrolux luftkonditionering med modellnummer EXH12HL (1W) och tekniska specifikationer såsom spänning, kapacitet och kylmedel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en dammig fläkt med synliga detaljer av interna komponenter och fläktblad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vit Electrolux-väggmonterad värmepump/AC-enhet med en display som visar flera ikoner och en temperatur på 26 grader. Det finns synligt damm på enheten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.