Ska försöka skriva så kort som möjligt. Jag bor i bostadsrätt högst upp, har ingen granne över mig alltså. Igår morse kände min sambo att golvet i köket buktade upp lite på ett ställe. Jag tyckte inte det och vi tänkte inte mer på det. Åkte iväg över dagen några timmar och när vi kommer hem så har i stort sett alla springor mellan klickgolvet (de på kortsidorna så att säga) buktats upp och när vi tryckte på dom så kom lite vattendroppar, väldigt lite men ändock.
Vi fick halvpanik och började ta bort golvsocklarna som döljer utrymmet under diskbänk och skåp ni vet? Snustorrt där under, alltså inget läckage från diskmaskin eller kran/rör vid diskbänken. Vi börjar riva bort Pergoplankorna och ser att de är dyngsura under, även skumplasten som man lägger under klickgolvet och även under den plasten. Under allt detta ligger en vanlig plast/linoleummatta. Vi river upp golv i både kök och hall för att se hur mycket som var blött, det slutade vid hallen. Det konstiga är att vi inte fattar var det kommer ifrån. Vi torkade ju upp allt igår och idag är det fortfarande inte en endaste vattendroppe nånstans. Badrummet ligger i anslutning till hall och kök men när vi rev bort golvsocklarna och kollade så är det snustorrt även där på väggen och vi ser ingen som helst antydan till fukt nånstans....jag fattar absolut ingenting!!!??
Kollade golvbrunnen. Det såg supertätt och bra ut, plastmattan i badrummet under badkaret är slät och inga bubblor eller upphöjningar eller något.
Vad fasen kan det komma ifrån? Nån som hört/varit med om något liknande??
Ringde styrelsen och det finns inga rör eller så i golvet som kan ha läckt och den ursprungliga plastmattan ser jättefin ut, torr och inga bubblor eller tecken på fukt.

Nästa grej; min sambo har rätt nyligen flyttat in hos mig och då sade jag upp min hemförsäkring då han hade en genom facket. Han är ännu inte skriven hos mig utan i sin gamla stad. Han ringde försäkringsbolaget i går kväll snabbt som attans och ändrade adressen.
Kan man ringa försäkringsbolaget idag (de sa igår att försäkringen börjar gälla omgående)? Det verkar ju säkerligen mysko för dom. Ska man vänta några dagar eller?

Nån som hört något liknande eller har tips, råd, förslag på hur jag skall gå vidare med både läckaget och försäkringsbolaget?

Tacksam för svar! Tack på förhand!
 
Har inte föreningen en försäkring som täcker detta? Sedan låter det märkligt att ni inte hittar några läckor men att det är fullt med vatten. Ta dit en VVS-kille asap.
 
Föreningen har ett ansvar och ett intresse av att hitta och fixa felet. Ibland kan styrelsen pga valhänthet eller ointresse försöka slippa det.

/Abbe
 
vet ni vart stammarna är placerade? i en del hus finns det ingjuta dagvattenstammar (regnvatten) som kan vara placerade bakom inbyggda skåp och dyl även spillvatten och tappvattnet kan vara placerat på sånna ställen och vi läckage tar sig vattnet ut via springor och så. Ett långskott men vem vet :)
Men som sagt kontakta föreningen och försäkringsbolag då ni inte kan se nån direkt orsak till händelsen.
 
Vilka möjliga källor till vattnet finns det? jag kommer bara på: avloppsstammar, radiatorer, Varm-/kallvatten, tak eller takavatting läcker, kondens?

/abbe
 
ett råd ta dit en vvs:ar fortast möjligt om detta händer och ni inte hittar någe fel för det kan bli stora skador
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.