Första gången jag ser polhylsor, den ena följde med plasthatten och jag hann få mig själv att fundera om jag fått ett specialbatteri med liten jord innan jag kände vikten i hatten

Bilbatteri med startkablar. Märkt 'Yuasa 3000'.klämmor fästat på polerna. Batteritestare ovanpå. Garageinställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
galento
A AndersS skrev:
Drar man hästsläp och behöver köra in på en äng/etc med blött gräs är det skönt att kunna göra det lugn och sakta med lastad häst där man lite extra drivkraft. Är ju inte ett terrängfordon bara för att det finns fyrhjulsdrift.😉
Ja det är ju en enorm skillnad speciellt om 2wd bilen är framhjulsdriven , kör
också hästkärra ibland och väljer helst Subaru,n före V70,n.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ja det är ju en enorm skillnad speciellt om 2wd bilen är framhjulsdriven , kör
också hästkärra ibland och väljer helst Subaru,n före V70,n.
Även bra för hjärtat när man blivit lite äldre att inte behöva använda muskelkraft för att skjuta på en fastkörd bil.👍
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Är det inte en DKW 3-6?
Efter DKW, och innan Audi, så såldes ett par modeller under namnet Auto Union. Min är en Auto Union 1000.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
vcx vcx skrev:
Efter DKW, och innan Audi, så såldes ett par modeller under namnet Auto Union. Min är en Auto Union 1000.
AU1000 är väl kort och gott en moderniserad DKW 3-6. Ganska lika men lite "modernare" Ungefär som övergången från volvo 240 -80 och 81- Den stora skillnaden är väl framhängda dörrar.
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Första gången jag ser polhylsor, den ena följde med plasthatten och jag hann få mig själv att fundera om jag fått ett specialbatteri med liten jord innan jag kände vikten i hatten

[bild]
bytte batteri på en suzuki i höstas med små poler så de finns fortfarande kvar........
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Förra veckan var min Golv 4Motion Alltrack 2017 inne för bromsbyte, och då passade de på att göra en "garantiservice" med en programvaruuppdatering. Innan denna, så växlade bilen vid behagliga 1400-1600 varv, men nu varvar den upp till 2500rpm ibland innan den växlar. Ligger man då på 3'an i samhället, så kommer den en Diesel-motor på 2500 varv och dånar. Någon som har fått samma uppdatering, och upplever samma issue. Jag har pratat med Atteviks, som skulle "kolla upp detta", men har inga höga förväntningar där.
 
  • Haha
TommyC
  • Laddar…
Du har inte flera körlägen på bilen?
Tänker att det kan ha ändrats från Eco-läge till Sport eller liknande
 
  • Gilla
JonazThern
  • Laddar…
J JonazThern skrev:
Förra veckan var min Golv 4Motion Alltrack 2017 inne för bromsbyte, och då passade de på att göra en "garantiservice" med en programvaruuppdatering. Innan denna, så växlade bilen vid behagliga 1400-1600 varv, men nu varvar den upp till 2500rpm ibland innan den växlar. Ligger man då på 3'an i samhället, så kommer den en Diesel-motor på 2500 varv och dånar. Någon som har fått samma uppdatering, och upplever samma issue. Jag har pratat med Atteviks, som skulle "kolla upp detta", men har inga höga förväntningar där.
Är det helt slumpmässigt eller händer det vid något speciellt tillfälle? En del lådor tillåter högre varv när dom är kalla för att snabbare få upp temperaturen på oljan
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle köra ett tag och se om den adapterar sig lite, även om växlingsvarvtal typiskt inte är föremål för sådant i någon större utsträckning
 
  • Haha
  • Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Du har inte flera körlägen på bilen?
Tänker att det kan ha ändrats från Eco-läge till Sport eller liknande
Jag kollade, och kör Eco både före och efter.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag skulle köra ett tag och se om den adapterar sig lite, även om växlingsvarvtal typiskt inte är föremål för sådant i någon större utsträckning
Jag har kört drygt 20 mil sedan service, men får sitta ner i båten lite till kanske.
 
J JonazThern skrev:
Jag kollade, och kör Eco både före och efter.
N Niq skrev:
Är det helt slumpmässigt eller händer det vid något speciellt tillfälle? En del lådor tillåter högre varv när dom är kalla för att snabbare få upp temperaturen på oljan
Det har jag inte tänkt på, men den gjorde inte så INNAN service. Får se på Lördag när vi ska köra lite längre.
 
J JonazThern skrev:
Jag har kört drygt 20 mil sedan service, men får sitta ner i båten lite till kanske.
Då tror jag inte något ändrar sig längre. Låter som att det blivit något knas vid uppdateringen eller att du glömt hur man lägger ur sportläge...:)
 
  • Gilla
JonazThern
  • Laddar…
J JonazThern skrev:
Det har jag inte tänkt på, men den gjorde inte så INNAN service. Får se på Lördag när vi ska köra lite längre.
Om det är en uppdatering så kan ju vissa funktioner ändras förhoppningsvis till bättre men ibland (eller ofta) blir det sämre eller fel.
Man kan ju också tänka sig möjligheten att dom råkat köra i ett program som är till någon annan modell med andra utväxlingar.
 
  • Gilla
JonazThern
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.