Plugin-hybriden levererades äntligen! Tyvärr sitter ladduttaget på huset och inte ens 10 meter laddkabel räcker därifrån till bilen. Tänkte att jag tar bort uttaget, sätter dit en dosa, drar lite provisoriskt (det är lite hårt att gräva just nu) en trefaskabel av den modell som används till byggström i trädgården till ladduttaget som monteras lite provisoriskt i trädgården.
Är det något som hindrar denna provisoriska lösning?
 
Är det 3-fas på väggen
 
Varför ta bort uttaget och ansluta i dosa? Det är väl enklare att använda trefaskabeln som en skarvsladd mellan trefasuttag och laddaren? Det är ju vad prylarna är till för. Försök att skydda kontakterna från snö bara.
 
J jonaserik skrev:
Är det 3-fas på väggen
Kommer nog två faser, nolla och jord från centralen
 
A Avemo skrev:
Varför ta bort uttaget och ansluta i dosa? Det är väl enklare att använda trefaskabeln som en skarvsladd mellan trefasuttag och laddaren? Det är ju vad prylarna är till för. Försök att skydda kontakterna från snö bara.
Går kabel mellan centralen och laddaren. Eftersom jag ska flytta laddaren måste jag dosa av för att gå med kabel till laddarens nya placering.
 
  • Gilla
Ingemar O
  • Laddar…
Du har alltså laddaren monterad redan? Jag missförstod och trodde att du hade ett trefasuttag på husväggen. Om du skall använda en dosa så måste det vara en anslutningsdosa med dragavlastning. Men jag skulle nog hellre gå på varianten med trefasuttag hellre än dosa i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.