Fråga om aluminiumprofiler
3d-skrivare byggs ofta av sk "v-slot profiles", med dimensionerna 20x20, 20x40 eller 40x40 mm.
1. Har dessa profiler något vedertaget svenskt namn?
2. Säljs dessa profiler av butiker/företag i Sverige?
3. Vet någon om något sådant företag i Skåne?
 
  • Teknisk ritning, mekanisk komponent, mått, konturer, snittvyer, toleranser, ingenjörskonst, 2D CAD-layout, precisionsritning.
  • Teknisk ritning, troligen för en extruderad aluminiumprofil, med dimensioner och vinklar specifierade.
  • Teknisk ritning av en profil med måttangivelser och vinkel i gråskala.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kjell&co har haft dem förr i alla fall...

Ganska dyra dock.....
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kjell&co har haft dem förr i alla fall...

Ganska dyra dock.....
Kjell o Co
Ja, jo, jag har sett dem, och även andra som säljs vid Amazon etc. Hade dock velat undvika frakt, och bara köpt dem hos en plåtslagare/motsvarande ☺️🤟🏻😬

Priset
Lite min tanke nu också, att de bör ha sjunkit i pris allt eftersom antalet producerade gått upp.
 
Tror tyvärr att Ryssland var en rätt stor producent av aluminium, så min gissning är tvärtom....

På Kjell kan man väl få det skickat till butik och slippa frakt?

Problemet är att inga vanliga stålnasare lagerhåller såna där, det blir en beställningsvara i vilket fall.... Men nån alu-grossist finns det säkert i Skåne....
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
Skicka någonting som är längre än 1 meter, kostar löjligt mycket. Dessutom är det alltid risk att det kommer fram i krökt skick. De ”erbjudanden” som finns på Amazon, ebay m.fl. är små korta bitar till löjliga meterpriser. Skall du bara ha en liten kort bit och inget mer är väl det OK.

Jag blev lite nyfiken och kollade lite. Bortskämd med AluCon i Göteborg där det gått att hämta upp till 6-meterslängder direkt på deras lager och köpa som privatperson. Det verkar dock inte finnas något liknande i Skånetrakterna. Det bästa är nog att kolla upp vem som säljer t.ex. Bosch Rexroth och fråga om pris.
Kanske kolla med en teknisk högskola som har automationsutbildning var de köper sitt material. Mässbyggare är en annan bransch med aluprofiler i verksamheten.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Motedis.se har ett stort sortiment och kapar även efter önskemål.
Har handlat mkt och det skickas från Tyskland hyfsat snabbt och relativt prisvärt.
 
  • Gilla
kristofo och 1 till
  • Laddar…
altaxis altaxis skrev:
Motedis.se har ett stort sortiment och kapar även efter önskemål.
Har handlat mkt och det skickas från Tyskland hyfsat snabbt och relativt prisvärt.
400-800:-/frakt. Allt är relativt. Annars är de ju heltäckande. 1980 mm maxlängd för leverans till Sverige.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.