D Daniel 109 skrev:
Är det bulben på kapilläröret du kallar dykrör?
Ursäkta? Hahaha!
Det är som du säger, en trekantig platta med ett påsvetsat rör, lika tjockt som en tumme.
I toppen av den "plattan" går det ner två kablar i ett hål, där kommer det ut vatten. (se bild)
 
Någon som vet var jag kan få tag på en ny "behållare" för de två dykrören?

Har försökt att laga det med kemisk metall men det håller inte riktigt.

Behållaren har ett trekantsfäste.
 
Det har låtit en del från elementen, typ ett kluckande/porlande ljud.
Och så fort jag använder lite varmvatten, låter det i elementen. (precis som att elementet töms/fylls på?) Så jag var dum nog att ge mig på att försöka lufta elementen idag.

Luftade merparten av elementen, och det kom en del luft från två element, men inget vatten alls. Elementen var ljumna tidigare, (fast inte så mycket på den sidan där luftnippeln sitter).

Efter luftningen var alla elementen kalla, men det fanns varmvatten.
Gick ner och i källaren, och såg då att det läckte vid elpatronen och dykröret, så det blir nog inget bra tryck.

Sedan har ”bulberna” (givarna) till elpatronens öhs och termostat lossnat också.
Just nu vet jag inte alls vad jag ska göra faktiskt.

Skulle i första hand behöva tre nya (eller bättre begagnade) gummipackningar/platta ”ringar” till dykröret, elpatronen och ”dummyn”(?) .

Och jag behöver få tätt för fästet till elpatronen, då jag råkade dra av två av tre pinnbultar. Gängade upp till M10, men det blev inte så bra, och det håller inte tätt.
Kanske hade varit bättre att svetsa dit något? Men jag har igen svets, eller kunskap.

Och till ”sist” en lösning på bulberna som har lossnat från termostaten och övh till elpatronen.

Just nu är det runt -2 där jag bor (norra Örebro län), och det kommer att bli ännu kallare de kommande dagarna. Köpte några säckar med pellets tidigare idag, och är så gott som pank just nu.

(Man badar inte i pengar direkt, med sjukersättning.)

Finns det någon här som kan hjälpa mig på något sätt?
Du kommer givetvis att få en liten slant, om du kan vänta till den 27:e.

Pannan är en CTC 1100 Ekonomi.

Hör gärna av era via pm, om ni skulle ha möjlighet att komma hem till mig.
Tusen, tusen tack på förhand.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.