Betala 4 timmar och be dom dra, vika skojare, klosettfliege!
 
C Claudia Lendi skrev:
Tack för alla svar. Jag råkade tyvärr ut för en riktig lurendrejare i samband med ett takbytte. I offerten nämndes bara att ställningen tillkommer. Om de inte har hämtat ställningen från Stockholm utan från grannbyn (i Skåne) skulle även lastningen inte tar för många timmar.

Leverans av haki ställning: 7 500

Uppbyggnad av haki ställning : 27 2000

Ställningshyra: 9 600

Transportkostnader: 4 500

I bilden syns vår kära röda stuga. Man ser ju inte direkt ställning, men det menar jag att den står bara på tre sidor.
Bestrid den fakturan Som det ser ut på bilderna är det en pajas som byggt
C Claudia Lendi skrev:
Tack för alla svar. Jag råkade tyvärr ut för en riktig lurendrejare i samband med ett takbytte. I offerten nämndes bara att ställningen tillkommer. Om de inte har hämtat ställningen från Stockholm utan från grannbyn (i Skåne) skulle även lastningen inte tar för många timmar.

Leverans av haki ställning: 7 500

Uppbyggnad av haki ställning : 27 2000

Ställningshyra: 9 600

Transportkostnader: 4 500

I bilden syns vår kära röda stuga. Man ser ju inte direkt ställning, men det menar jag att den står bara på tre sidor.
Bestrid fakturan i sin helhet. Inge fallskydd, bristfällig trappa utan handledare. Vilken pajas är det som byggt den? Nä stå på dig. Dem kommer inte långt.
 
C Claudia Lendi skrev:
Jag stoppade nu allt arbete och har hävt avtalet. Fick en faktura som jag delvis tänker betala, men han begär 15 700 för nedmonteringen, se nedan. Tolkar jag rätt om han menar 20 timmar a 785,00 timmlön?

[bild]
[bild]
Jag läste även din andra tråd och du har råkat ut för riktiga jäkla tomtar som borde hängas ut offentligt!
Jag köpte en egen Haki när jag skulle renovera mitt hus och jag hann inte sälja den innan jag köpte nästa hus där den användes vid takrenovering och nu har det byggts upp ställning igen vid det 3:e huset och som planerna ser ut för framtiden så blir det nog ett sista hus efter detta och min ställning har kostat mindre än vad du har blivit blåst på och räcker till minst 2 varv runt din lilla stuga...
 
  • Gilla
Claudia Lendi och 1 till
  • Laddar…
C Claudia Lendi skrev:
Jag stoppade nu allt arbete och har hävt avtalet. Fick en faktura som jag delvis tänker betala, men han begär 15 700 för nedmonteringen, se nedan. Tolkar jag rätt om han menar 20 timmar a 785,00 timmlön?

[bild]
[bild]
Hu! Bor han 6 timmar bort?
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
S surfarn skrev:
Hu! Bor han 6 timmar bort?
Nej, i grannbyn. Jag hoppades ju om man tar en från trakten, att de inte kan göra bort sig. Tror hans firma kommer inte finnas kvar inom kort.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
C
C Claudia Lendi skrev:
Jag stoppade nu allt arbete och har hävt avtalet. Fick en faktura som jag delvis tänker betala, men han begär 15 700 för nedmonteringen, se nedan. Tolkar jag rätt om han menar 20 timmar a 785,00 timmlön?

[bild]
[bild]
Vad har ni för avtal egentligen?
Normalt jobbar man antingen med ett fast pris - åtgärd X = Y kr, eller ett rörligt pris - X timmar á Y kr.
Rörligt pris gäller då faktiskt arbetade timmar.
Oavsett är praxis att man betalar efter genomfört arbete.

Här känns det som att du förväntas betala för 20 timmar i förskott? Oavsett hur lång tid åtgärden egentligen tar?
 
C Claudia Lendi skrev:
Tack för alla svar. Jag råkade tyvärr ut för en riktig lurendrejare i samband med ett takbytte. I offerten nämndes bara att ställningen tillkommer. Om de inte har hämtat ställningen från Stockholm utan från grannbyn (i Skåne) skulle även lastningen inte tar för många timmar.

Leverans av haki ställning: 7 500

Uppbyggnad av haki ställning : 27 2000

Ställningshyra: 9 600

Transportkostnader: 4 500

I bilden syns vår kära röda stuga. Man ser ju inte direkt ställning, men det menar jag att den står bara på tre sidor.
Det är en riktig blåsning... Tror din tak-entreprenör har 50-70% payback på den, eller annat större jobb som hen har fått ställning monterat på har fakturerats dej, sorgligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.