hsd
nino nino skrev:
Varken AD eller Meeca kunde ta hem, kollade inte så noga men tror det var samma märke hos både trodo och autodoc
Även hos skruvat
Mekster
 
hsd hsd skrev:
Mekster
Dom hade inget alls
 
MathiasS MathiasS skrev:
Är det inte så att avgassystem har blivit avsevärt mycket bättre de senaste 20 åren? Eller iallafall så hålller de långt över 10kmil eller 10 år?

Tittar jag under vår Polo som är 8 år gammal så är röret knappt rostigt. Ändröret ser nytt ut.

Så var det inte förr, känns det som. Då var avgasrör förbrukningsvara.....eller minns jag bara fel?
Jo, jag har åkt BMW ett tag, de har haft rosttrögt sen länge.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Första riktiga reparationen efter installationen av billyften. Noterade att värmen i kupén uteblev vid första köldknäppen och att det tydligen var dags att byta termostater. Lättare sagt än gjort då det inte är speciellt mycket utrymme i motorrummet så en del demontering krävs. Passade även på att byta multirem och luftfilter, det senare krävde också lite lagom demontering för att nå. Stor motor i liten bil har sina sidor...

Bil på lyft i garage, öppen motorhuv, verktyg och bildelar på golvet. Reparation eller underhåll pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Vill minnas att de även användes (av en del motorer) för att få bättre förbränning tills motorn var varm och även vid låg last så motorn inte höll tempen uppe. Kan inte säga var men så var det när jag läste på om det för 10 år sen när första felkoden om glödstiften dök upp. Slutsatsen blev oavsett väldigt lugnande så jag sköt hela problemet på framtiden med tanken "om den nån gång blir lite svårstartad så kan jag ju byta ett eller flera av dem..."
Hade en 90-tals passat med 1,9 tdi motor, utöverde vanliga 4 glödstiften hade den 3 glödstift i bakkant på motorn som värmde kylarvattnet
 
  • Ledsen
Fotografen
  • Laddar…
Rörböjar gick inte heller så nu är det beställt en dämpare från Trodo, passade även på att beställa luft, olje, bränsle och hydral filter till Kubotan
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Patrik440
Röd bil med tända strålkastare, en hund sitter bakom ratten, skymning, skogsbakgrund, grusig mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



3 x W9 phoenix


En del skulle kanske ställa ner ljuset lite men jag vill inte ha några störande "ljusa fläckar" på vägen.

/P
 
  • Gilla
Tokslut och 9 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
[bild]


3 x W9 phoenix
[video]

En del skulle kanske ställa ner ljuset lite men jag vill inte ha några störande "ljusa fläckar" på vägen.

/P
Nä, det finns ju vi (även om vi verkar få) som inte sitter o glor på vägen framför motorhuven.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Du blir inte bländad av reflexer från skyltar nu då?
Åkte med en som hade 4 xenon extraljus en tidig morgon och det var inte behagligt när man kom till lite större skyltar
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
nino nino skrev:
Du blir inte bländad av reflexer från skyltar nu då?
Åkte med en som hade 4 xenon extraljus en tidig morgon och det var inte behagligt när man kom till lite större skyltar
Det är smällar man får ta med bra ljus, men det var bättre förr när det var mindre reflex i skyltarna.
Borde räcka med att bokstäverna reflekterar om du frågar mig, med bra ljus lyser skylten upp så mycket att man inte ser bokstäverna.
 
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Det är smällar man får ta med bra ljus, men det var bättre förr när det var mindre reflex i skyltarna.
Borde räcka med att bokstäverna reflekterar om du frågar mig, med bra ljus lyser skylten upp så mycket att man inte ser bokstäverna.
Jo det står ju inte skyltar överallt efter vägarna som tur är, blir ju närmast samhällen dom dyker upp mest och där är kanske behovet av ljus mindre.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Det är smällar man får ta med bra ljus, men det var bättre förr när det var mindre reflex i skyltarna.
Borde räcka med att bokstäverna reflekterar om du frågar mig, med bra ljus lyser skylten upp så mycket att man inte ser bokstäverna.
Min std xc70 lyser så det bländar, ibland är det skönare att åka bilen med trötta helljuset
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
[bild]


3 x W9 phoenix
[video]

En del skulle kanske ställa ner ljuset lite men jag vill inte ha några störande "ljusa fläckar" på vägen.

/P
Kör dessa på 2 bilar å är grymt bra ljus för dem pengarna de kostar
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Jävlar vad bra lyse!
Hur kopplar man dem?
Är det som förut när man satte starka extraljus att man behöver relä och kraftigare generator och sånt?
 
R roke skrev:
Jävlar vad bra lyse!
Hur kopplar man dem?
Är det som förut när man satte starka extraljus att man behöver relä och kraftigare generator och sånt?
Ett vanligt 30a relä med 3 dt kontakter
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.