Det är ”fästen” som sitter på ugnsluckan som har lossnat. Och det var silikon liknande lim på glaset och metallfästet (se bild på ugnsluckan). Snälla hjälp 😓
 
  • Hand öppnar skadad dör till inbyggd ugn, exponerar gångjärn, trasiga delar och isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ugn med öppen dörr inbäddad i vit köksinredning. Hyllor synliga. Modern design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grovpixelerad bild på tyg och smutsiga ytor med oklara detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Emy189 Emy189 skrev:
Det är ”fästen” som sitter på ugnsluckan som har lossnat. Och det var silikon liknande lim på glaset och metallfästet (se bild på ugnsluckan). Snälla hjälp 😓
du får byta lucka

eller ta bort luckan och rengöra noggrant och limma med värmebeständigt silikon samt sätta det under press torktiden
 
  • Gilla
Emy189
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
du får byta lucka

eller ta bort luckan och rengöra noggrant och limma med värmebeständigt silikon samt sätta det under press torktiden
Jag läste precis en artikel om att Cylinda åtgärdar spisar med felaktig monterad ugnslucka. Den har alltså produktionsfel, för att den lossnade så enkelt och har alltid stått sne. Jag ska ringa in och kolla med dem. Annars får jag lösa det på egen hand. Har du någon idé om vilka lim jag kan använda förutom casco?
 
A
Emy189 Emy189 skrev:
Jag läste precis en artikel om att Cylinda åtgärdar spisar med felaktig monterad ugnslucka. Den har alltså produktionsfel, för att den lossnade så enkelt och har alltid stått sne. Jag ska ringa in och kolla med dem. Annars får jag lösa det på egen hand. Har du någon idé om vilka lim jag kan använda förutom casco?
vad som hellst som är värmebeständigt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.