Hej

Jag har två mora mmix tronic i badrummet, den ena får för sig att börja spola till och från utan orsak och den slutar inte spola förens man tar ur batteriet.

beteende: den blinkar rött sakta, sensorn fungerar inte, sedan går det ett par timmar då kan den få för sig att börja spola, detta görs när sensorn fortfarande blinkar rött och slutar först när man tar ur batteriet.

tar jag ur batteriet och väntar några minuter och stoppar i det igen så fungerar kranen som den ska några timmar och sedan börjar den dumma sig igen. MEN om jag tar ur batteriet i minst 1 dag så fungerar den flera månader utan problem.
Jag har testat att byta batterier 2 gånger men får samma beteende som tidigare. den blinkar aldrig gult utan endast rött.

någon som vet vad som kan vara tokigt så jag inte börja byta saker i onödan.

//
 
  • Arg
cpalm
  • Laddar…
Seiken Seiken skrev:
Hej

Jag har två mora mmix tronic i badrummet, den ena får för sig att börja spola till och från utan orsak och den slutar inte spola förens man tar ur batteriet.

beteende: den blinkar rött sakta, sensorn fungerar inte, sedan går det ett par timmar då kan den få för sig att börja spola, detta görs när sensorn fortfarande blinkar rött och slutar först när man tar ur batteriet.

tar jag ur batteriet och väntar några minuter och stoppar i det igen så fungerar kranen som den ska några timmar och sedan börjar den dumma sig igen. MEN om jag tar ur batteriet i minst 1 dag så fungerar den flera månader utan problem.
Jag har testat att byta batterier 2 gånger men får samma beteende som tidigare. den blinkar aldrig gult utan endast rött.

någon som vet vad som kan vara tokigt så jag inte börja byta saker i onödan.

//
Jag har tyvärr inget svar på frågan mer än att min Tronic har börjat göra exakt samma sak sen idag.
prövade att programmera om ifall det skulle vara så att den har börjat med hygienspolning men det gav ingen effekt.
 
Uppdatering från min sida;
Ringde Mora för att höra vad dom trodde. Deras teori var att ögat var skadat och tog in fukt.
Vid närmare kontroll så såg jag att det fattades en flisa på min så deras teori känns rimlig. Beställt nytt öga för att testa det.
 
  • Gilla
Seiken
  • Laddar…
Nu är sensorn bytt och hittills har den betett sig som den ska.
 
  • Gilla
Seiken
  • Laddar…
B bart112 skrev:
Nu är sensorn bytt och hittills har den betett sig som den ska.
det låter som det skulle kunna vara att det är fukt som går in med tanke på att när den inte används på ett par dagar fungerar den länge, så då har väl sensorn torkat och ballar sedan ur när någon skvätter med för mycket vatten igen vilket inte är för ofta. får man fråga var du köpte sensorn från? Hmm man kanske skulle testa att dra vaselin på den.
 
Jag fick hem den via supporten på Mora när jag ringde dom.
Vaselin kan kanske funka men hela ytterhöljet på min gamla ramlade isär när jag tog bort den, plasten verkar inte riktigt tåla fuktiga miljöer över tid. Något man kan ha mycket tankar kring..
 
  • Gilla
Seiken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.