Den ena är säkert för drifttermostaten och den andra för tempen i pannan. Brukar var dykrör bakom plåtarna på framsidan eller under plåten på översidan, dom ska sitta i pannvattnet. Öppna och kika.
 
Den ena är inställd på 60° och den andra 110°. Gjorde det dig klokare? 😅
(har köpt beggad brännare)
 
60 är säkert drifttempen och 110 stängs brännaren av , för varmt, kan koka. den bör stå på 95 C. Troligtvis har du en shunt efter pannan som reglerar värmen i huset. 60 C är lite snålt den bör vara på 75 C-strecket för att pannan ska ha så mycket värme i sig att det räcker ett.
Kan ha fel där med, kanske 60 C start av brännaren och 110 C stopp, skulle nog sätta start till 65 C och stopp till max 85C. Du får prova dig fram.
 
Det var det jag tänkte att det var star och stopp grader! 😅
Ska bara kika och se var jag kan stoppa dem, men dom bör ju kunna vara på samma ställe 👍🏻
 
Så här har jag det på min panna.
 
  • VVS-installation med mätare, rör, ventiler och isolering på en stor grön maskin eller panna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet man vad det här är för hål?
 
  • Ett öppet elektriskt uttag på en smutsig, grön vägg intill en svart metallkant. Kablar synliga, säkerhetsrisk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Börja med att följa kapilärrören från hålen fram till panelen, då ser du direkt vad dom tillhör, den vita kabeln är säkert en som går till reglerboxen. Det sista tomma röret kan du göra vad du vill med om dina grejer får plats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.