Isakare Isakare skrev:
Berlingo/Expert nya Ford ??
Ni som är äldre vet, man åker och känner plötsligt lukten av bränd olja "Aha, det ligger en Ford längre fram"
Bara denna vecka har jag åkt bakom 3 olika Citroen/Peugeot Berlingo/Expert av nyare modell som blårykt likt en gammal Ford.
Hög igenkänning. Häromdagen hamnade vi bakom en gammal jänkare som luktade olja. Då säger frun "känner du, det luktar Ford"
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
galento
Såg ett program om den norska polisen i arbete igår där de bötfällde bilister
som hade en mobil i handen med 5000 kr. Bra att det kostar lite att greja med
mobilen när man kör.
 
  • Gilla
Nyblivenhusägare123 och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Såg ett program om den norska polisen i arbete igår där de bötfällde bilister
som hade en mobil i handen med 5000 kr. Bra att det kostar lite att greja med
mobilen när man kör.
Men vad är skillnad mot att greja med bilens infoskärm, eller vad den kallas
 
  • Gilla
Mnbvcxz
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Men vad är skillnad mot att greja med bilens infoskärm, eller vad den kallas
Endel är ju dessutom plottrigare än en mobil. Hade en tesla som hyrbil och jag tyckte bilen var jättebra på alla sätt utom att skärmen hade text som jag inte såg utan läsbrillor och obegripliga menyer. Röststyrningen fick jag heller inte till.
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Endel är ju dessutom plottrigare än en mobil. Hade en tesla som hyrbil och jag tyckte bilen var jättebra på alla sätt utom att skärmen hade text som jag inte såg utan läsbrillor och obegripliga menyer. Röststyrningen fick jag heller inte till.
Man vänjer sig fort tycker jag, inga problem för mig under provkörning. Sätt dig i en ID4 så kommer du älska teslan efteråt. Men jag stannar om jag ska pilla med något mer avancerat.

(Fontstorlek går att ändra)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
galento
K Kurtivan skrev:
Men vad är skillnad mot att greja med bilens infoskärm, eller vad den kallas
Det är väl bra om man kan ägna sej åt bilkörningen , man ser ofta folk som grejar med mobilen. Har även sett lastbil
chaffis med en laptop på ratten i ett möte.
Man kan väl stanna om man behöver greja med infoskärmen också skulle man tycka. En av de bötfällda på programmet igår tyckte det var ok i trafikkö men polisen menade att det var hög procent på skadori köer då man tappade uppmärksamheten.
 
galento galento skrev:
Man kan väl stanna om man behöver greja med infoskärmen också skulle man tycka.
Fast stanna för att exempelvis byta radiokanal eller svara i telefonen känns inte helt realistiskt.
 
Passaten -08 som jag har där kommer man inte in i menyerna när man rullar, kan bara kolla åk tid, förbrukning osv
 
Spola automatlådan i v60n idag, få se hur det går.
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
galento
Alfredo Alfredo skrev:
Fast stanna för att exempelvis byta radiokanal eller svara i telefonen känns inte helt realistiskt.
Tycker det funkar att ringa upp sen om
det ringer när man kör. För min egen del är det nog sällan man behöver svara direkt utan det kan vänta lite.
 
galento galento skrev:
Det är väl bra om man kan ägna sej åt bilkörningen
Jo, det håller jag med om absolut, men det känns som att skillnaden mot att hantera bilens skärm inte är stor, dock är det tillåtet, konstigt
 
  • Gilla
Mats-S
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Fått någon fart på bilen?



Detta kan antyda att det är fel på någon insignal eller spänningsmatning/jordning; originalmodulen klarar dåliga förutsättningar bättre...
Nu lever bettan igen!

För de som undrar så finns det 2 olika tändmoduler (6 eller 7 stift) biltema modulen har 7 stift men jag beställde en 6 stift (samma kontaktstycke på båda och jag använder bara 5 i min handske!?) Från vparts och efter lite testande i området verkar det fungera 😀
 
  • Gilla
Höghus och 1 till
  • Laddar…
nästa som skämtet

Blev just omkört av en dam som sminka sig och rattade med lårbenen

själv satt jag och läste morgontidingen stoppa pipan och rattade in favvoritkanalen medans sökte snusdosan när körde 90 med lastbilen.. att kvinnor inte har tid att sminka sig hemma nuförtiden

man väljer själv om man är organdonator elr gör så andra är.. trevligaste är om man startar 15min tidigare än tänkt :D
 
  • Gilla
husägaren TS
  • Laddar…
nino nino skrev:
Spola automatlådan i v60n idag, få se hur det går.
Hur många liter ??
Kompisen fick spola nästan 20 liter genom sin XC70 -16 15" mil innan oljan blev ren.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Hur många liter ??
Kompisen fick spola nästan 20 liter genom sin XC70 -16 15" mil innan oljan blev ren.
11l sen var oljan ren plus 4l för att justera nivån, väntöl medans oljan blir varm.
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.