Vi ska måla vårat fula mexitegel vitt. Därför undrar vi nu hur ni som målat har gått tillväga? Hur har ni förberett innan? Har ni rollat, penslat eller sprutat? Vilken primer? Hur många lager har ni behövt målat? Vad kostade det? Vilken vit har ni använt? Vi är inne på obruten vit.
 
  • Hus med mexitegelvägg i rosa nyans före målning till obruten vit.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Att tänka på när en tegelfasad målas är att man ger sitt framtida jag betydligt mer underhållsarbete jämfört med att låta det vara omålat..
 
Resultatet blev såhär. Köpte primer och färg (obruten vit) på hornbach. Ett lager färg räckte, vi målade en sida per dag, tog 4 dagar. Använt både pensel och roller.
 
  • Ett vitt hus med svart tak, omgivet av gröna träd, klarblå himmel, en hund, och gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Torparen67 och 4 till
  • Laddar…
Excel
Är generellt mot mot att måla tegel, men i ditt fall så blev det jättebra. Snyggt jobbat!
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Knaggie Knaggie skrev:
Resultatet blev såhär. Köpte primer och färg (obruten vit) på hornbach. Ett lager färg räckte, vi målade en sida per dag, tog 4 dagar. Använt både pensel och roller.
Det där blev ju jättebra! Vilket lyft mot innan!
 
  • Gilla
Knaggie
  • Laddar…
Snyggt på bilden, skulle uppskatta fler bilder på nära håll och i olika ljus.
 
N
Är fint i 10 år, sen blir det lite bökigt.
Jag skulle använt kalkfärg.
 
N neo11 skrev:
Är fint i 10 år, sen blir det lite bökigt.
Jag skulle använt kalkfärg.
Det är fint så länge det varar ☺️
 
H Harald Blåtumme skrev:
Snyggt på bilden, skulle uppskatta fler bilder på nära håll och i olika ljus.
Jag kan ta fler bilder ☺️
 
Excel Excel skrev:
Är generellt mot mot att måla tegel, men i ditt fall så blev det jättebra. Snyggt jobbat!
Tack, det blev verkligen ett lyft ☺️
 
  • Gilla
Torparen67
  • Laddar…
Hej. Hur står sig målningen 2 år senare? Jag är också inne på att måla vårat mexitegel vitt.

Hur gick ni tillväga? Tvättade ni av teglet först? Använde ni primer? Grundmålade ni innan silikatmålningen?
 
M MirsadRexhepi skrev:
Hej. Hur står sig målningen 2 år senare? Jag är också inne på att måla vårat mexitegel vitt.

Hur gick ni tillväga? Tvättade ni av teglet först? Använde ni primer? Grundmålade ni innan silikatmålningen?
Det håller sig bra, ytters lite skav på ena sidan, dock var huset ljust innan vi målade det vitt så det syns inte direkt om det skavt av någonstans. Vi primade och rollade, en strykning 😊
 
  • Gilla
MirsadRexhepi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.