Kännde jag behövde nått att klämma åt öljetter med, en hylsa fick sätta livet till.
Blått tyg fastklämt i verktyg för håltagning eller nitning på träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Luk har jag dåliga erfarenheter av, det är ett lågprismärke. Jag hade satt i en Brembo, så jädra kul är det inte att byta huvudcylinder och bruxholkens uppgift är att fungera. Den håller till skroten.
Sen när är LUK ett lågprismärke? De levererar en försvarlig mängd kopplingar till många oe och det ligger många ggr även LUK i sachs egna kartonger.
Brembo däremot kan ju låta bra men de tillverkar ingenting sånt här själva så det är andras grejer de köper in. Antagligen LPR grejer. Jag tror mer på ett måndagsexemplar i det här fallet.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Sen när är LUK ett lågprismärke? De levererar en försvarlig mängd kopplingar till många oe och det ligger många ggr även LUK i sachs egna kartonger.
Brembo däremot kan ju låta bra men de tillverkar ingenting sånt här själva så det är andras grejer de köper in. Antagligen LPR grejer. Jag tror mer på ett måndagsexemplar i det här fallet.
Ja f-n, jag blandade ihop det med QH, vilket är skit...my bad!
Hursom, varför gav den upp,, måndagsex?
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Sen när är LUK ett lågprismärke? De levererar en försvarlig mängd kopplingar till många oe och det ligger många ggr även LUK i sachs egna kartonger.
Brembo däremot kan ju låta bra men de tillverkar ingenting sånt här själva så det är andras grejer de köper in. Antagligen LPR grejer. Jag tror mer på ett måndagsexemplar i det här fallet.
Just nu är de näst billigast på Autodoc.. kanske skulle chansa på Fare? 😂
Skärmdump på webbsida som visar bil reservdelar, huvudcylindrar för koppling, med priser och recensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit; det finns 19 olika märken av dem, verkar som vissa har plaströr på in-sidan, medan vissa har alu.. LUK hade alu, original (antar jag) hade plast... Jag var också tvungen att kapa bort lite på LUK för att den skulle passa....
Två bromsok (ett gammalt och rostigt, ett nytt) på betonggrund med synliga fästelement och bromsklossar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två svarta bildelar på smutsigt betonggolv med mutter och bitsatsdelar, troligen mekaniska komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Just nu är de näst billigast på Autodoc.. kanske skulle chansa på Fare? 😂
[bild]

Edit; det finns 19 olika märken av dem, verkar som vissa har plaströr på in-sidan, medan vissa har alu.. LUK hade alu, original (antar jag) hade plast... Jag var också tvungen att kapa bort lite på LUK för att den skulle passa....
[bild]
[bild]
Bara det att cylindrar av olika slag idag är tillverkade av plast gör en mörkrädd, å andra sidan verkar de vara billiga.
 
Ja, det är inte mycket att hänga i granen det här... Å andra sidan är det ju bara 82 ponnysar som kopplingen ska klara, så det är nog klent på alla håll och kanter....

Jag köpte LuK igen, den vet jag att jag kan få dit i alla fall.. Det verkar som de böt fästet nån gång, alla som såg ut som min gamla var slutsålda....
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ja, det är inte mycket att hänga i granen det här... Å andra sidan är det ju bara 82 ponnysar som kopplingen ska klara, så det är nog klent på alla håll och kanter....

Jag köpte LuK igen, den vet jag att jag kan få dit i alla fall.. Det verkar som de böt fästet nån gång, alla som såg ut som min gamla var slutsålda....
Jag hade beställt 2st 😚
 
Visste inte ens att Lancia gjorde elbilar?
 
Visste inte att Lancia gjorde bilar😀
 
  • Haha
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Visste inte att Lancia gjorde bilar😀
Saab Lancia !
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Delta Evo-e RX drivs av två elmotorer som tillsammans ger 662 hk. 0-100 km/h går på bara 1,8 sekunder
Vore sköj att få åka med eller kanske köra en lite provtur.

Men kanske inte superförvånande att det sker olyckor när man pushar gränserna på detta vis.
 
Efter 34 timmars tråcklande med en dåres envishet, 8 i söndags, 13 igår, 13 idag, ligger ett nästan färdigt kapell till båten på köksbordet.
Utprovning i morgon, får ta med bågfilen ifall bågarna behöver kapas, och så ska jag märka ut var öljetterna ska sitta på sidorna.
Materialet kostade 4200:- Symaskin 1000:-
Nytt kapell säljs utan öljetter för 12.000:- + 900:-
Var det värt mödan ?? Nääää, men jag är en erfarenhet rikare, och ska aldrig mer sy ett kapell, iaf inte med vanlig symaskin.
 
  • Gilla
  • Haha
vcx och 8 till
  • Laddar…
Noll utsläpp här med... Då vet vi i alla fall att katalysatorn/lambdasonden funkar som den ska trots att "strumpan" på avgassystemet var så gott som av...

Dessutom var ena fjädern av fram, men såpass "bra" att det inte blev tvåa, och ena gummilagringen till bakaxeln var på upphällningen.... Separation mellan gummit och hylsan...

Plus att Dekra hittade klonkandet som Besikta misslyckades med förra året... 😂
Kul att se historik över milen, jag trodde inte han gick så lite... Med den här takten blir det ju 2027 innan han når 20000 mil...
 
  • Ett bilbesiktningsprotokoll för en Ford Fiesta, notering om spel i spindelled, miljövärden godkända, historisk mätarställning.
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Hur har Ford genom alla tider lyckats få ett vidare godkänt spann på lambdavärdet än andra märken? (0,97-1,03)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.