Hej
Bygger hus med en stor husleverantör och valde takduscharna separat från byggprojektet. Det menas att när hus leverantören är färdig då får jag installera min takduschar i efterhand. På ritningarna finns det två du har inritade ( som det ska vara) men snickaren har skruvat in armarna till glasväggen i princip bredvid där blandaren går och det gör att om VVS kopplar in takduschen så rinner den på själva armen. Husleverantören tar ej ansvar och skyller på att de inte visste vilken dusch vi skulle ha, men oavsett dusch så är den i vägen.
Kom gärna med tips på vad jag kan göra!
 
Lägg upp någon bild eller två. Jag förstår inte riktigt problemet.

Men generellt så är det alltid riskabelt att göra delar av ett byggprojekt utanför totalentreprenaden (om det är en totalentreprenad). Du får själv hela ansvaret för det som ligger utanför.
 
  • Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
BirgitS
Visste du inte vad det skulle bli för duschväggar och hur de sätts fast tidigare?
 
  • Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Lägg upp någon bild eller två. Jag förstår inte riktigt problemet.

Men generellt så är det alltid riskabelt att göra delar av ett byggprojekt utanför totalentreprenaden (om det är en totalentreprenad). Du får själv hela ansvaret för det som ligger utanför.
H hempularen skrev:
Lägg upp någon bild eller två. Jag förstår inte riktigt problemet.

Men generellt så är det alltid riskabelt att göra delar av ett byggprojekt utanför totalentreprenaden (om det är en totalentreprenad). Du får själv hela ansvaret för det som ligger utanför.
Precis, det är en totalentreprenad men oavsett takdusch så går armen till glasväggen nästan mitt i.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Visste du inte vad det skulle bli för duschväggar och hur de sätts fast tidigare?
BirgitS BirgitS skrev:
Visste du inte vad det skulle bli för duschväggar och hur de sätts fast tidigare?
Jo vi visste vilken tak dusch vi skulle ha. VVS fick alla info samt att plattsättaren satte upp plattorna efter det, men snickaren som är grym annars tänkte inte på att takduschen skulle gå där.
 
BirgitS
S Sverker01 skrev:
Jo vi visste vilken tak dusch vi skulle ha. VVS fick alla info samt att plattsättaren satte upp plattorna efter det, men snickaren som är grym annars tänkte inte på att takduschen skulle gå där.
Nu frågade jag om du visste vad det skulle bli för duschväggar och därmed kunde kolla upp hur de sitter fast.

Om det finns alternativa fastsättningsmöjligheter för duschväggen så går det ju att ändra efteråt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.