Jag önskar KÖPA en röjsågssele. Gärna en Husqvarna Balance XT eller annan kvalitativ sele som är bekväm att bära.

Jag tackar på förhand och önskar alla en fortsatt fin junimånad. :)husqvarna-balance-xt-rojsagssele-1.png

husqvarna-balance-xt-rojsagssele-2.png
 
Bra sele absolut men lär vara svårt att få någon att sälja sin, det är en integrerad del av maskinen skulle jag säga. Går att köpa separat också såvitt jag vet, inte bara som del i tex den Husqvarna 545 FXT vi skaffade. Knappast jättedyr grej men som sagt väldigt bra och genomtänkt.
___
PS. Ett extra plus på den selen är att man tänkt igenom noga hur den ska funka för kvinnor. Frugan och hennes syrra har kört en del med denna sele och det funkar verkligen perfekt med små omkonfigurationer av hur bröstremmen appliceras.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Bra sele absolut men lär vara svårt att få någon att sälja sin, det är en integrerad del av maskinen skulle jag säga. Går att köpa separat också såvitt jag vet, inte bara som del i tex den Husqvarna 545 FXT vi skaffade. Knappast jättedyr grej men som sagt väldigt bra och genomtänkt.
___
PS. Ett extra plus på den selen är att man tänkt igenom noga hur den ska funka för kvinnor. Frugan och hennes syrra har kört en del med denna sele och det funkar verkligen perfekt med små omkonfigurationer av hur bröstremmen appliceras.
Jag har väldigt liten kunskap av både röjsågar och röjselar utan har väl egentligen bara gått efter olika användares egna åsikter på div olika forum. Och många har tyckt att just denna sele är bra. Sedan hur vanligt det är att röjsågar som säljs till proffs säljs i paket ihop med en bra sele har jag ärligt talat ingen uppfattning om. Det var väl mer en vild chansning att lägga upp en "gratisannons" här på BH för att se om någon har någon eller något likvärdigt till övers.

Jag har ju själv lagt upp två annonser om både röjsågar och grästrimmers här på BH (annons #1, annons #2) men hitintills har jag inte fått något svar på någon av mina annonser. Däremot har jag faktiskt hittat en beg Jonsered FC 2145 S på en annat forum. Men jag låter mina annonser ligga kvar här på BH för att se om något spännande erbjuds framöver från BH-medlemmarna. :)
 
C
H Harald Blåtumme skrev:
Går att köpa separat också såvitt jag vet
Teoretiskt sett ja, men efter corona-utbrottet blev den total unobtainium. Har inte ens lyckats förhandsboka. Vet inte om den är tillbaka på lagerhyllorna nu?
 
C
Bocken Bruse Bocken Bruse skrev:
Enligt Prisjakt finns Husqvarna Balance XT i mängder i butiker/återförsäljare.
Gött då är selarna tillbaka på hyllorna.
 
Bra! Nu är jag absolut inget proffs som testat allt som finns men kan varmt rekommendera denna sele till folk av olika längd och med olika fysiska attribut.

Mycket bra avlastning av axlarna, man bär merparten av tyngden med höfterna och man reglerar rygghöjden sekundsnabbt i tre steg. Extra imponerad som sagt att man tänkt igenom hur selen kan bäras bekvämt av kvinnor, mycket uppskattat av kvinnfolket i min närhet när de ska ut och röja.

Deras favoritkombo för röjning är den lilla lätta Stihl FS131 och denna sele (medföljande Stihl-sele är inte avsedd för långa pass alls, mycket enklare byggd).
 
Eftersom det inte finns någon tråd typ "mitt senaste trädgårdsredskapsinköp" så lägger jag upp en bild på röjsågen jag fick tag i för några veckor sedan. Så nu letar jag bara efter en bra röjsele. Har iof sig två gamla röjselar. En som följde med min gamla Jonsered GR2036 och en som jag fick till min nya Jonsered FC 2145 S. Men jag misstänker att dessa röjselar har gjprt sitt.

Bild på min nyinköpta FC 2145 S. OBS Mina gamla annonser gäller självklart fortfarande!

STÖRRE BILD

jonsered-fc-2145-s.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.