nino nino skrev:
Är det 12% lägre då än 225? Så 198:-
Precis så fungerar deras prisgaranti...

/Jocce
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Ja, klart.
Men inget specifikt för den flasktypen eller automat. Lär gälla alla som Rusta, Bauhaus, Elgiganten etc.
Jag gör över med 7 st 2kg:s kulor varje sommar på segelbåten.
Gjort så i 15 år... Insåg att detta skulle bli skaplig med pengar. Typ 25000.

Kommer inte att tala om hur man gör, men jag fyller själv för ca 30 kr stycket.
Inget för någon som inte vet exakt hur man gör.

En får vara rädd om pengarna o livhanken
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
H Hybro skrev:
Jag gör över med 7 st 2kg:s kulor varje sommar på segelbåten.
Gjort så i 15 år... Insåg att detta skulle bli skaplig med pengar. Typ 25000.

Kommer inte att tala om hur man gör, men jag fyller själv för ca 30 kr stycket.
Inget för någon som inte vet exakt hur man gör.

En får vara rädd om pengarna o livhanken
Hur är det kopplat till vad jag skrev? :D
 
C
E Einie skrev:
Problemet är att just Bauhaus har förlagt själva betalningen till den mest underbemannade kassan som är i informationsdisken
Fast det passar ju utmärkt om man skall prismatcha? :crysmile:
 
  • Haha
Einie och 1 till
  • Laddar…
Bauhaus var billigast med 229 kr hos oss fram till i höstas när jag bytte in 2st PC10, vet inte vad det kostar nu för tiden.
 
C cpalm skrev:
Fast det passar ju utmärkt om man skall prismatcha? :crysmile:
Ungefär så... Är numer pensionär, så varje krona jag kan behålla, gör gott.

Och så slipper jag resorna till t ex Bauhaus typ 100 km enkelvägen.
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Kan du köpa den i vilken kassa som helst ?

I de varuhus jag varit i (uteslutande Stockholm) så är det Kundtjänst som gäller, och oftast kö dit (försöker därför åka vardagskväll), och beroende på varuhus så ska de antingen komma med en flaska från andra änden av varuhuset (allt från 5-20 minuter), alternativt som TS skriver, man får ta bilen runt till drive-in-delen för att där be någon hämta som då tar ett par minuter.

Jag ser det inte som jättebökigt men det skulle kunna vara så mycket smidigare.


/Jocce
I kundtjänst i huvuddelen av varuhuset, där är det ofta mindre kö än i kassorna. Vet inte om man kan köpa vid kassan som är till entrén av bygghallen, där man hyr och reklamerar större saker, men isf kan jag förstå att det upplevs knöligt då det är en massa idioter som tar tid från personalen där.
 
  • Gilla
Einie
  • Laddar…
H Hybro skrev:
Jag gör över med 7 st 2kg:s kulor varje sommar på segelbåten.
Gjort så i 15 år... Insåg att detta skulle bli skaplig med pengar. Typ 25000.

Kommer inte att tala om hur man gör, men jag fyller själv för ca 30 kr stycket.
Inget för någon som inte vet exakt hur man gör.

En får vara rädd om pengarna o livhanken
Men varifrån får du gasolen?
 
T TheGame skrev:
Ja jag har fått ett kort som dom stämplar jag hade ett fyllt kört senast och bytte en 10a gratis :)
Hittar inget på elgiganten.se om stämplar eller 3e gratis, finns detta på alla deras varuhus tro? Klart billigaste alternativet på min ort om det stämmer.
 
@ @ndreas skrev:
Tycker ändå att deras lösning angående gasol är rätt smidig....i alla fall om man jämför med deras uthyrning av maskiner....

Bestämde mig för att måla om gargegolvet. Det var lackat sedan tidigare. Så för att få ett bra resultat ville jag rugga upp ytan på lacken. Bokade därför en golvslip på Bauhaus en fredag kväll. När jag kom dit så blev jag väl upplyst om att återlämning efter avtalad tid skulle stå mig dyrt :thinking:

Det tog därefter cirka 20 minuter av min hyrestid för personalen i kundtjänst att hitta några slippapper till maskinen. Väl vid bilen kunde jag på några sekunder konstatera att slippapper och maskin inte passade ihop....

Inne hos kundtjänst googlade de och allt möjligt för att hitta några slippapper. Men NEJ - papper har de inte till de maskiner som de själva hyr ut!!

Någon hjälp fick man inte utav Bauhaus. Ingen annan maskin fanns att få tag i någonstans på helgen. Så valen var att återigen packa in allt i garaget utan att slipa och måla något garagegolv - eller att slipa golvet med en liten jäkla hand-slipmaskin. Eftersom det redan tagit 4 timmar att tömma garaget så slutade med att jag kröp runt på knäna och slipade gargegolvet.....tack Bauhaus... :crysmile:
Fyfan, jag lider med dig. Jag hade en liknande upplevelse på Bauhaus med hyra av en jordborr. Tycker dock att man borde kunna förvänta sig lite mer servicemindedness från en såpass stor och erfaren kedja.
 
raveper raveper skrev:
Men varifrån får du gasolen?
Gör eget..... O nej då, bara drickat.

Byter en P19 eller större vart annat år...
Sen blir det lite hempul, då jag vet vilka faror det är med detta sen barnsben.

Varje krona gör gott, sa du veta.

.

.
 
M MrBoes skrev:
Hittar inget på elgiganten.se om stämplar eller 3e gratis, finns detta på alla deras varuhus tro? Klart billigaste alternativet på min ort om det stämmer.
Ingen aning, det kanske är lokala erbjudande vissa butiker kör med.
Nu senast jag bytte fick jag inget nytt kort för jag fick mitt gratisbyte.
Får se om jag får nästa gång jag byter ett nytt kort eller om dom slutat med det.
 
hsd
E Einie skrev:
Jag fick för mig att PC5 och PC10 kan man bara byta mot PC-flaskorna. Eller? Hornbach säljer nåt som de kallar CL5 och CL10. Kan jag gå dit med min PC5 flaska och byta mot en CL5 och betala endast för gasen?
Jorå en del mackar vägrar pc 10 när de har pk 10, så i husvagnen körde jag med båda två modellerna- knöligt men man slapp köra 10 mil för bytet mär båda var tomma
 
  • Gilla
Einie
  • Laddar…
Jag var precis och skulle byta min pc10 flaska, höll på att svimma när hon bad om 807kr... Lämnade artigt utan ny gasol... Brukar alltid handla på det stället, visst är dom inte billigast men det nya priset kändes bara löjligt högt :(
 
  • Wow
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
499 kostade det när jag bytte på Rusta för någon dag sedan.
 
  • Wow
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.