Hej, någon som har förslag på hur jag skall få en permanent tätning av skruven. Det är typ lägsta punkten och nästan ingen lutning.
 
  • Utsikt genom fönster ner på smutsigt tak och bil parkerad nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tennlödning är relativt enkelt och håller bra, inte det snyggaste men gissar att detta inte "syns"
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Tennlödning är relativt enkelt och håller bra, inte det snyggaste men gissar att detta inte "syns"
Det är utanför fönstret på takkupan men jag vill ha kvar skruven. Kan man löda över skruven?
 
Kan en ”vanlig” plåtslagare eller kanske rörläggare löda en bit kopparplåt över skruven?
 
L lillePer skrev:
Kan en ”vanlig” plåtslagare eller kanske rörläggare löda en bit kopparplåt över skruven?
Ja det skulle jag tro..
Men det är inte så svårt, viktigt att slipa rent bara
 
C
L lillePer skrev:
Det är utanför fönstret på takkupan men jag vill ha kvar skruven.
Irrelevant fråga kanske, men varför är det en skruv där?
 
C cpalm skrev:
Irrelevant fråga kanske, men varför är det en skruv där?
plåtrickard plåtrickard skrev:
Ja det skulle jag tro..
Men det är inte så svårt, viktigt att slipa rent bara
Det är inte jag som satt den där men gissar att när dom la om pannorna byggde dom mer på höjden än dom gamla och plåten kom lite för högt. Så man drog ner plåten med skruven. Men det är bara en gissning…
 
L lillePer skrev:
Det är utanför fönstret på takkupan men jag vill ha kvar skruven. Kan man löda över skruven?
Tennlödnings bula eller skruv gör väll iofs det samma, tanken är att det ska vara tätt. Har du vänner som tittar på detta så byt vänner JK ;)
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Tennlödnings bula eller skruv gör väll iofs det samma, tanken är att det ska vara tätt. Har du vänner som tittar på detta så byt vänner JK ;)
Ja jag tänkte skrivit det. Självklart är det viktigaste att det är tätt. Men hade jag kunnat tennlöda fast en liten kopparplåt över allt? Kanske blir lite snyggare…?!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.