Jag ska sätta in duschväggar i badrummet så det blir en duschhörna. Har försökt att googla lite på vilket märke man ska välja men hittar bara rätt gamla inlägg. Jag har kikat på IFÖ och Gustavsberg men fick nyss höra från en på Bauhaus att Svedbergs är mycket bättre. Någon med erfarenheter?
 
S
INR är bra kvalitet.
 
  • Gilla
Frunihuset20 och 2 till
  • Laddar…
T
Som sagt så är INR det bästa samt väldigt lätta att installera!
 
  • Gilla
Treo76
  • Laddar…
Jag har INR och är grymt nöjd.
 
  • Gilla
Treo76
  • Laddar…
Tack, ska kika på dem. Har inte hört talas om dem förut.
 
  • Gilla
Denimhead
  • Laddar…
Jag har Svedbergs de man också kan vika på mitten. Inga konstigheter alls att montera, lätta att justera och ser ut som nya än (men visst de är bara 2 år så.....)
 
  • Gilla
Treo76
  • Laddar…
INR här också sedan 5 år.
Inga konstigheter.
 
  • Gilla
Treo76
  • Laddar…
BirgitS
Har Macro Designs duschdörrar som är vikbara på mitten sen i höstas. De har en smart expanderbar anslutning mot väggen som är mycket bra om man har utanpåliggande rör men naturligtvis osynlig om man inte har det. Enligt någon som jobbar med badrum i forumet så har Macro Design mycket bra kvalitet.
 
  • Gilla
Treo76
  • Laddar…
Är IKEA:s något att ha?
 
BirgitS
Duschhörnan från Ikea är några cm mindre än vad som är vanligt, 87x87 cm i stället för 90x90. Måste skruvas upp i stället för limmas och man måste själv kapa listen mellan dörrarna på rätt höjd , dvs. besvärligare att sätta upp. Sämre med justeringsmöjligheter. Jag ser inte till något stöd för utanpåliggande rör (om nu profilen inte alltid är så bred att det fungerar).

Sen får man väl själv värdera det i förhållande till priset.
 
  • Gilla
Treo76
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.