Ville bara tipsa alla om www.ilva.se
För dom som inte redan upptäckt det danska företaget med helt underbara möbler. Och så förvånadsvärt billigt!!! ;D


//Ulrika
 
Jag bläddrade igenom deras katalog för ett par veckor sedan, jag tyckte att det var rejält mycket dyrare än IKEA. Lite annorlunda design och träslag, så det är kul att titta på, men prisnivån jämfört med just IKEA var högre. De verkar sälja en del märkesmöbler som tex IQLight-lampan.

/ama
 
Möblerna är skitsnygga, men prismässigt är de ju en bit från IKEA. Vår planer är väl att fortsätta handla på IKEA och komplettera med få saker från ILVA. Att inreda hela hemmet med ILVA-saker tillåter inte vår plånbok i alla fall, även om det hade varit himla trevligt. ;D
 
Dyrare än Ikea ja.... Dessutom är ju stora delar av sortimentet identiskt med MIO´s...
 
Ilva har ju diskuterats här på forumet för nåt år sedan och då har jag för mig att man var tvungen att åka till Danmark för att handla, har de öppnat butiker eller postorderbeställning i Sverige nu??

Vilka orter isf.??

MVH//Christina.
 
Vet i alla fall att de finns i Malmö...:)
 
Finns bara i Malmö (Svågertorp) än så länge.....
 
Jo... dyrare än IKEA är dom ju... och vad som är billigt är ju relativt. Men jag blev glatt överraskad, de var inte dyrare än mio eller em och hade massa trevligt som föll mej i smaken.
Inte h&m men heller inte gucci ;)

Var inne i en nyöppnad butik här i Karlstad idag. DET var hutlöst :-X en barnstol i trä med målat motiv för 2495:- (och det var bland det billigaste dom hade)



 
Har handlat på ILVA i Danmark i drygt 15 år och de inledde med priser som IKEA men har blivit avsevärt dyrare.
Dock kan jag säga till ILVAs försvar att de i varuhusen iallafall i Danmark har vissa "spot" varor som har ett väldigt bra pris.
Jag handlar dock på ILVA trots det "dyra" priset för att de har väldigt många saker med snygg design som ej hittas i Sverige (förutom ILVA i Malmö).

Kort sagt ILVA är värt ett besök både en och flera ggr :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.