Hej,

Det går inte att trycka ner dödmansgrepp på min Klippo. Jag testade att röra armen vid motorn, dvs den som vajern från dödmansgrepp ska spänna, och den rör sig så det är inte att den kärvar.

Jag testade också med 556 vid fästet där vajern försvinner in i höljet men utan resultat.

Någon som har en idé om vad som är fel?

Mvh
Fredrik
 
Claes Sörmland
Har samma problem med en Klippo excellent från 2008. Hjälper att "regelrunka" armen för dödmansgreppet vid motorn, plötsligt fungerar det. Står den länge så kan samma problem uppträda igen. Något problem med kontakten är det.
 
Ok tack för tipset! Det ska jag prova imorgon.
Mvh Fredrik
 
Vajern har rostar ihop med höljet, hänt mig på flera klippare. Ny vajer behövs om du inte har ruggig tur.
 
Ok tack, då vet jag att det inte är jag som missar något. Klipparen ingick när vi köpte sommarställe så det var första gången jag skulle starta den igår. Har dock använt många andra Klippo. Nåväl, lutar åt service då men lite drygt med tre veckors väntetid. Gräset lär inte ta hänsyn till det så det får kanske bli en MacGyver-lösning för att koppla förbi dödmansgrepp tillsvidare.
 
Kan du inte bara straffa upp reglaget vid motorn med en ståltråd. Dödmans greppet ”behövs” ju egentligen inte när du klipper.
 
Jo det får bli något i den stilen i väntan på servicetid. Vill gärna ha dödmansgreppet då ungarna tycker att det är kul att hjälpa till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.