En dörr klar. En dörr kvar...
Kanske inget Findus varit stolt över, men det är bara en källare.

Grön trädörr i fiskbensmönster, slitet trähus, beslag i smide, ojämn grund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska hitta något lämpligt lås också.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 23 till
  • Laddar…
Storsockret
Började ta mig an sopberget som är vårt garage

Rörig garageinteriör med verktyg, förvarade föremål och en uppfälld garageport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tog ner vägghyllorna och köpte nya stående hyllor som sattes upp i L format med förvaring bakom. Hivade ut det gamla skrivbordet och la den där ”för billig för att inte köpa, den kommer nog till användning” 240x80 spånskivan som köptes för 100 spänn på Krauta, över tre sågbockar som nytt bord. Inte klart än men hörde rykten om att rom inte byggdes på en dag heller

Verkstadsutrymme med arbetsbänk, verktyg, hyllor, material, röd stol och grönt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om man bara vidgar vyerna så ser man vad som blir nästa roliga äventyr så snart takläggarna har flyttat containern som tar upp hela avfarten; sopsortering och en vända eller tre på återvinningen :)

Garage med öppen port och diverse föremål som verktyg och byggmaterial. Röd tegelbyggnad, trästaket och soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 8 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Jag har inte delar så det räcker tyvärr. Jag flyttar så mycket som möjligt till höjden jag arbetar på för tillfället.
Bra tänkt!
 
  • Gilla
Fluxor
  • Laddar…
Nytt staket på gång, enkel design med trall virke.
Trädgård med trästaket, blommande träd, grön gräsmatta, rosa boll och svart presenning vid solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
Elbilsladdare monterad på en röd trävägg, kabel rullad runt hållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nymålat och laddare på plats (y)
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 13 till
  • Laddar…
Vid inflyttning (annonsbild)
Ett enplanshus med veranda, tegelskorsten, grönskande trädgård, grannhus i bakgrunden, lugnt bostadsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag har jag monterat upp solskydd och lagt ut grus. Nu skall det hyras padda så det blir stabilt å gå på bara...
Ett enfamiljshus med tegel, vit panel, svart tak, veranda, trappa, planteringar och gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Vann auktionen på en transportskadad dörr i höstas. 9x21 står det på dörren, detsamma som i auktionen, och således gjordes en 900 mm bred dörröppning i garageväggen. Allt var förberett för montage, bara att ställa dit den. Visade sig dock att dörren var 980 mm bred, ovanligt för en 9x21 dörr. Men skam den som ger sig, och ju större ju bättre... :)

Byggarbetsplats, hus i konstruktion, isoleringsmaterial, byggmaterial på marken, verktyg, ljus dag, skogsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggnadsfasad under konstruktion med isolering, träreglar och ett fönster utan glas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 15 till
  • Laddar…
vcx vcx skrev:
Vann auktionen på en transportskadad dörr i höstas. 9x21 står det på dörren, detsamma som i auktionen, och således gjordes en 900 mm bred dörröppning i garageväggen. Allt var förberett för montage, bara att ställa dit den. Visade sig dock att dörren var 980 mm bred, ovanligt för en 9x21 dörr. Men skam den som ger sig, och ju större ju bättre... :)

[bild]

[bild]
Sorry för OT, men varför använder man sådan måttnotering för just dörrar?
 
För att någon vill behålla mystiken kring sitt arbete.
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Sorry för OT, men varför använder man sådan måttnotering för just dörrar?
För både fönster och dörrar så har man "länge" använt sig av modulmått. Dessa mått anger hålet i väggen där karmen skall monteras. Är hålet exempelvis 900 mm x 2100 mm (bredd x höjd) så är modulmåttet 9×21. För att det skall finnas utrymme att justera karmen, tillverkas samtliga dörrar/fönster och karmar med justermån.
 
Demmpa Demmpa skrev:
För både fönster och dörrar så har man "länge" använt sig av modulmått. Dessa mått anger hålet i väggen där karmen skall monteras. Är hålet exempelvis 900 mm x 2100 mm (bredd x höjd) så är modulmåttet 9×21. För att det skall finnas utrymme att justera karmen, tillverkas samtliga dörrar/fönster och karmar med justermån.
Jo, att det är standard sedan länge är jag med på, tänkte mer på om någon vet vad det kom sig av där för länge sedan.
Och kanske även varför man där väljer att ange det i dm, lite väl dimensionerad storhet kan jag tycka. mm är väl lite mer standard på ritningar generellt. :)
 
tveksamt tveksamt skrev:
Sorry för OT, men varför använder man sådan måttnotering för just dörrar?
Var glad att det inte är i TUM ;)
 
Trodde att Jula hade ”vanliga” träplugg men icke. Blev ett besök på lokala bygghandeln för lite ”äkta” grejer från Bosch. Inget pluggiat här inte ;)
 
  • Förpackning med träpluggar på ett granitköksbänk, Bosch-märke, används för möbelmontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Var glad att det inte är i TUM ;)
Finns inget dåligt som inte kan bli sämre…
 
  • Gilla
Nilstyko och 1 till
  • Laddar…
Bytte markis för några år sedan och c/c stämde inte med de gamla fästena. Kanske blev årtiondets mest onödiga jobb att plugga igen åtta hål. Men så får jag ju använda Lidl-fyndet, japansågen, som bonus ;)
 
  • Undersida av en vitmålad balkong med skruvar och en nedsänkt markis. Slitna och rostiga metallelement.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.