galento
Tokslut Tokslut skrev:
Jag gjorde det jobbigt för mig, provade fyra olika... Från Vänster
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]

[bild]

3e från Vänster tvättades även med med Sonax Beast efter Fallout pga. att den var den skitigaste fälgen

efter det såg den ut såhär
[bild]

Vart förvånad över hur lika de gjorde rent, orkade inte tvätta alla 5ggr eller vad det nu skulle krävts för att få bort allt. (jag är väl ingen äkta rekondare helt enkelt)

Sonax var väl trevligast att jobba med, ingen stark doft att andas in, svarade snabbast med färgändring om det är bra eller ej vet jag inte. Den gelaktiga vätskan gör den svår att sprida ut så det går åt endel medel, men liknar Fallout och Dragons Breath i konsistens, kanske även Lahegan om den skulle vara outspädd.

Lahegans späds ut upp till 5delar, så den är ju iaf. särklass billigast (jag kör 1/1 och använt den i 20år)

Men tror nog att det blir Sonax Beast i framtiden (har 5liter Fallout å mer Lahega kvar, så kommer ta ett tag)
Hur breda fälgar har du ? På måndag kl 22 i Discovery börjar en ny serie Shortys för oss som gillar jänkare ;)
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Hur breda fälgar har du ? På måndag kl 22 i Discovery börjar en ny serie Shortys för oss som gillar jänkare ;)
Gissar på 9" + backspace +19mm originalfälg å gummit är 275/60-20
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Ett annat problem är att hela bilen är felbyggd. Jättebagage, ok fram men passagerar bak är ju under all kritik. Dörrarna går inte öppna rakt ut, så har du större storlek än 40 på fötterna så blir det svårt att stiga in. Jag kunde inte sitta bak mig själv, och bältet var tyvärr för kort för stora människor.
Jag kan hålla med om att den känns trång... Men jag är normallång 180 och inte så utbyggd på bredden så för mig duger den, har inte ens funderat på bätets längd. Tycker dock att ruta/a-stolpe skymmer lite, men man vänjer sig... Bak sitter jag sällan. Fru och dotter är ca 175 och har inte klagat när de suttit bak. Men vi åker den sällan. Att bagaget är stort är väl perfekt. Men så enormt tycker jag trots allt det inte är? Det är väl helt enkelt ingen stor bil? Jag har haft några olika saabar, där 9000 var stor i baksätet (och bagaget) och rent allmänt roligare än en volvo. Men varken golf (7) eller senaste passaten (GTE) jag haft tycker jag var bättre att varken lasta eller sitta i, bak som fram. V70 placerar väl sig något under en passat i storlek?
 
galento
Tokslut Tokslut skrev:
Denna?
[bild]
[länk]

Hittade inte mycket annat :thinking:[bild]
Ja det ser det ut att vara , såg reklamen på Discovery.
 
useless useless skrev:
Jag kanske avvaktar så jag inte påverkar den lilla mätaren i mitten för mycket.
Du får be din mamma om hjälp!

Bilens hastighetsmätare och varvräknare med "NO!" tejpade över höga hastigheter och varvtal, humoristisk bildtext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Bytte vindruta på en Audi A6 med kamera. Kunden kom tillbaka dagen efter och sa att farthållaren inte fungerar. Jag kollad felkoder och att allt såg rätt ut med kameran som ändå inte har något att göra med farthållaren. Men tänkte dom kanske påverkar varandra ändå och det var det enda jag rört som skulle kunna påverka farthållaren. När jag tog felkoderna så frågade kunden vad det fanns för koder. Jag läste upp dom ingen hade med kameran eller farthållaren att göra men en sa att det var något fel i dörrlåset i föraradörren. Kunden sa att där är felet, det var andra gången det hände att det nu behövde han byta lås igen. Tydligen fungerar inte Audis farthållare om det är något fel i dörrlåset.
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
fremax och 6 till
  • Laddar…
RoTe
N Niq skrev:
Bytte vindruta på en Audi A6 med kamera. Kunden kom tillbaka dagen efter och sa att farthållaren inte fungerar. Jag kollad felkoder och att allt såg rätt ut med kameran som ändå inte har något att göra med farthållaren. Men tänkte dom kanske påverkar varandra ändå och det var det enda jag rört som skulle kunna påverka farthållaren. När jag tog felkoderna så frågade kunden vad det fanns för koder. Jag läste upp dom ingen hade med kameran eller farthållaren att göra men en sa att det var något fel i dörrlåset i föraradörren. Kunden sa att där är felet, det var andra gången det hände att det nu behövde han byta lås igen. Tydligen fungerar inte Audis farthållare om det är något fel i dörrlåset.
Eller så utnyttjades du bara för att du hade felkodsläsare.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Eller så utnyttjades du bara för att du hade felkodsläsare.
Möjligt. Men lite får man bjuda på. Var bara en liten stunds arbete. Kunden blev nöjd med oss iaf
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Tydligen fungerar inte Audis farthållare om det är något fel i dörrlåset.
Det är väl uppenbart? Om farthållaren skenar måste man kunna kasta sig ur bilen.
 
  • Haha
  • Gilla
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Grannen har en Fiat Freemont (Chrysler) där TV skärmen i baksätet är trasig. Den är så pass integrerad till bilens styrbox att motorlampan på panelen lyser.
" Byta en dyr TV som ingen tittar på, känns inte kul"
Nån verkstad skulle undersöka om det fick att programmera bort Tv:n, eller byta till en box från en bil utan TV.
 
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ja det ser det ut att vara , såg reklamen på Discovery.
Det fanns en säsong i en speciell bukt. Efter första avsnittet så var nog inget för mig, folk suckar, stönar å gnäller efter chefen förklarat att nitar måste bort för att separera 2 delar. Sånt skit klarar jag inte av.
Slapp iaf. höra "we will loose the shop" :rolleyes:
 
galento
Tokslut Tokslut skrev:
Det fanns en säsong i en speciell bukt. Efter första avsnittet så var nog inget för mig, folk suckar, stönar å gnäller efter chefen förklarat att nitar måste bort för att separera 2 delar. Sånt skit klarar jag inte av.
Slapp iaf. höra "we will loose the shop" :rolleyes:
Jaha ;) brukar annars gilla Kindig , de gnäller inte utan fixar jobbet.
 
J JohanLun skrev:
Jag kan hålla med om att den känns trång... Men jag är normallång 180 och inte så utbyggd på bredden så för mig duger den, har inte ens funderat på bätets längd. Tycker dock att ruta/a-stolpe skymmer lite, men man vänjer sig... Bak sitter jag sällan. Fru och dotter är ca 175 och har inte klagat när de suttit bak. Men vi åker den sällan. Att bagaget är stort är väl perfekt. Men så enormt tycker jag trots allt det inte är? Det är väl helt enkelt ingen stor bil? Jag har haft några olika saabar, där 9000 var stor i baksätet (och bagaget) och rent allmänt roligare än en volvo. Men varken golf (7) eller senaste passaten (GTE) jag haft tycker jag var bättre att varken lasta eller sitta i, bak som fram. V70 placerar väl sig något under en passat i storlek?
Jag är 185 och en lika lång sitter halvdåligt bak. 5 vuxna sitter jättedåligt. Så det är verkligen en familjebil.
A-stolpen är rätt stor men vanesak.
Ja min måttstock var att man kunde kasta in rullstolar enbart genom att fälla ihop utan att ta av hjulen, ovanpå gick de på en rollator och några kassar. Passaten är mycket smalare i bagaget och då får man ta av lite mer på rullstolar =)
Passaten var bättre byggd i kupen, där bakdörrarna gick att öppna helt. (jag fick en 2012) och större plats i baksätet.
Min id3 är större i kupen än en volvo v70 faktiskt. Men ett rejält mindre bagage men fortfarande fullt ok för en barnfamilj =)
 
Isakare Isakare skrev:
Grannen har en Fiat Freemont (Chrysler) där TV skärmen i baksätet är trasig. Den är så pass integrerad till bilens styrbox att motorlampan på panelen lyser.
" Byta en dyr TV som ingen tittar på, känns inte kul"
Nån verkstad skulle undersöka om det fick att programmera bort Tv:n, eller byta till en box från en bil utan TV.
Jag gissar att om inte den går att enkelt programmera bort med Fiats eller Chryslers programvara så är största chansen att få det gjort att åka till någon firma som sysslar med om programmering av bilar. Dom brukar kunnna göra lite allt möjligt som inte tillverkarnas program tillåter.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.