Är nybliven husägare och funderar lite på att byta köksluckor.. När jag började kika lite på priser så trodde jag först det var ett skämt. Vissa firmor tar upp till 100.000 för att fixa fram lite köksluckor + lådfronter,, Kan inte annat än att skratta.

Hur som helst hade jag gärna kört på ikea luckor men nu är problemet att stommen har 50 cm brett (tror det är marbodalkök)..

Var kan man få tag på lösa luckor utan att bli rånad?
 
funderat på att "bara" lägga på ny lack?
 
Vilka firmor har du kollat med?
 
Ögonfröjd Ögonfröjd skrev:
Vilka firmor har du kollat med?
njae bara snabbgooglat och hittat 60.000 kkr +
Det verkar inte vara många som specar vad löst köksluckor kostar..
 
C Christoffer L skrev:
funderat på att "bara" lägga på ny lack?
Jag hade tänkt passa på att skaffa lite högre luckor som går upp till taket (men behålla samma stomme). Men vad kan det annars kosta att få dom omlackade i Stockholmstrakten?
 
R Rasmus_ skrev:
Jag hade tänkt passa på att skaffa lite högre luckor som går upp till taket (men behålla samma stomme). Men vad kan det annars kosta att få dom omlackade i Stockholmstrakten?
Inte Stockholm utan i Norrköping kostade 6 m kök med 2 stora skåpluckor oss 9000 att måla om inkl spackling av gamla hålen.
 
R Rasmus_ skrev:
Är nybliven husägare och funderar lite på att byta köksluckor.. När jag började kika lite på priser så trodde jag först det var ett skämt. Vissa firmor tar upp till 100.000 för att fixa fram lite köksluckor + lådfronter,, Kan inte annat än att skratta.

Hur som helst hade jag gärna kört på ikea luckor men nu är problemet att stommen har 50 cm brett (tror det är marbodalkök)..

Var kan man få tag på lösa luckor utan att bli rånad?
Ikeas gamla stommar "faktum" hade 30 o 50 cm skåp .. Och det finns flera dörrleverantörer som fortfarande säljer luckor till ikeas nya OCH gamla stommar ..

Kan vara värt att kolla upp! (y)
 
L
R Rasmus_ skrev:
Är nybliven husägare och funderar lite på att byta köksluckor.. När jag började kika lite på priser så trodde jag först det var ett skämt. Vissa firmor tar upp till 100.000 för att fixa fram lite köksluckor + lådfronter,, Kan inte annat än att skratta.

Hur som helst hade jag gärna kört på ikea luckor men nu är problemet att stommen har 50 cm brett (tror det är marbodalkök)..

Var kan man få tag på lösa luckor utan att bli rånad?
Är det någon specielt trä , färg framsida du är ute efter
 
Snigla Snigla skrev:
Ikeas gamla stommar "faktum" hade 30 o 50 cm skåp .. Och det finns flera dörrleverantörer som fortfarande säljer luckor till ikeas nya OCH gamla stommar ..

Kan vara värt att kolla upp! (y)
OK tackar,, ska söka på det..
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
L Liteavvarje skrev:
Är det någon specielt trä , färg framsida du är ute efter
Nej, jag hann inte komma så långt innan jag blev "avtänd" när jag såg vissa prser..
 
Jag har funderat en del. Framförallt hur folk låter sig luras på stora belopp för nya köksluckor. Jag kan tänka mig hitta en snickade i Östeuropa som jag låter tillverka mina köksluckor, lådfronter osv, alltihop i massivt trä,, och betalar jag 10.000 för detta så tror jag snickaren blir överlycklig.. Någon annan som tänkt något liknande?
 
R Rasmus_ skrev:
Jag har funderat en del. Framförallt hur folk låter sig luras på stora belopp för nya köksluckor. Jag kan tänka mig hitta en snickade i Östeuropa som jag låter tillverka mina köksluckor, lådfronter osv, alltihop i massivt trä,, och betalar jag 10.000 för detta så tror jag snickaren blir överlycklig.. Någon annan som tänkt något liknande?
Hur gick det för dig? Fick du tar i några nya luckor?

Är mer och mer inne på att byta mina köksluckor istf att måla om de.
Är ute efter luckor i bredd från 30-70cm där de flesta är 40cm breda. Massiv furu som jag vill måla själv.
Luckor i mer klassisk 20-talsklassicism.

Ni som har köpt nya lockor, vad betalade ni och är ni nöjda?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.