Halvhastigt och lustigt blev vi med elbil i måndags, vilket är kul men samtidigt är jag är tidsoptimist privat även om jag senaste 4 åren arbetat med planering och beredning. :oops:

Att Easee var stoppad hade jag koll på innan köpet av bil, ja ja får bli en Zaptec Go då tänkte jag men nu verkar dessa vara slutsålda och ej tillgängliga för lokal installatör som jag avser använda.

Chargeamp Halo kan de få fram med kort varsel och relativt snabb montering. Kommer jag ångra mig, sakna något jämfört om jag väntar på en Zaptec?
Kommer bli med lastbalansering.

Åka iväg och ladda på byn möjliggör promenader i icke hemmiljö men igår i regnet var det inte upplyftande på något vis. :crysmile:
 
FredrikR FredrikR skrev:
Halvhastigt och lustigt blev vi med elbil i måndags, vilket är kul men samtidigt är jag är tidsoptimist privat även om jag senaste 4 åren arbetat med planering och beredning. :oops:

Att Easee var stoppad hade jag koll på innan köpet av bil, ja ja får bli en Zaptec Go då tänkte jag men nu verkar dessa vara slutsålda och ej tillgängliga för lokal installatör som jag avser använda.

Chargeamp Halo kan de få fram med kort varsel och relativt snabb montering. Kommer jag ångra mig, sakna något jämfört om jag väntar på en Zaptec?
Kommer bli med lastbalansering.

Åka iväg och ladda på byn möjliggör promenader i icke hemmiljö men igår i regnet var det inte upplyftande på något vis. :crysmile:
Lastbalansering vill du inte vara utan. Man kan ladda med vanlig kontakt, men ställ ned laddströmmen till 5-6 ampere och se till att aldrig dra ut kontakten ur väggen när laddning pågår så kan du lugnt vänta tills boxen du vill ha kommer.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Halvhastigt och lustigt blev vi med elbil i måndags, vilket är kul men samtidigt är jag är tidsoptimist privat även om jag senaste 4 åren arbetat med planering och beredning. :oops:

Att Easee var stoppad hade jag koll på innan köpet av bil, ja ja får bli en Zaptec Go då tänkte jag men nu verkar dessa vara slutsålda och ej tillgängliga för lokal installatör som jag avser använda.

Chargeamp Halo kan de få fram med kort varsel och relativt snabb montering. Kommer jag ångra mig, sakna något jämfört om jag väntar på en Zaptec?
Kommer bli med lastbalansering.

Åka iväg och ladda på byn möjliggör promenader i icke hemmiljö men igår i regnet var det inte upplyftande på något vis. :crysmile:
Bett dem kolla status på andra färger på Go?

Elektroskandia har iaf 22st grå på lager just nu.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Bett dem kolla status på andra färger på Go?

Elektroskandia har iaf 22st grå på lager just nu.
Ska nämna det imorron. (y)
Vit har varit tanken då vi avser montera den i garaget, men även andra är tänkbara, och när jag tänker har ingen färg nämnts under samtalen.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Har två Halo och grannen har också en, enda som vart nåt är för några år sen gjordes en programuppdatering som gjorde att alla med Telias nät vart uteslutna så då kunde man inte komma åt boxen. Fixades dock sen dess har den bara rullat på, vet inte vad jag skulle vilja ha mer för funktioner.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Har två Halo och grannen har också en, enda som vart nåt är för några år sen gjordes en programuppdatering som gjorde att alla med Telias nät vart uteslutna så då kunde man inte komma åt boxen. Fixades dock sen dess har den bara rullat på, vet inte vad jag skulle vilja ha mer för funktioner.
Låter lovande. (y)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Halvhastigt och lustigt blev vi med elbil i måndags, vilket är kul men samtidigt är jag är tidsoptimist privat även om jag senaste 4 åren arbetat med planering och beredning. :oops:

Att Easee var stoppad hade jag koll på innan köpet av bil, ja ja får bli en Zaptec Go då tänkte jag men nu verkar dessa vara slutsålda och ej tillgängliga för lokal installatör som jag avser använda.

Chargeamp Halo kan de få fram med kort varsel och relativt snabb montering. Kommer jag ångra mig, sakna något jämfört om jag väntar på en Zaptec?
Kommer bli med lastbalansering.

Åka iväg och ladda på byn möjliggör promenader i icke hemmiljö men igår i regnet var det inte upplyftande på något vis. :crysmile:
Har haft en Charge Amp Halo i över två år och är helnöjd, funkat hundra sen dag ett. Så inget att ångra eller vänta på, det är ju bara en laddbox. Flera kompisar har samma och helnöjda
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Finns det någon lastbalansering till halon som inte är molnberoende?
 
R rindler skrev:
Finns det någon lastbalansering till halon som inte är molnberoende?
Nej.

Det är på gång en version med stöd för OCPP om jag minns rätt men då måste du ordna en egen OCPP "server" som styr den.
 
  • Gilla
rindler
  • Laddar…
Tack. Får kolla på det! I höst ska det komma, tydligen.
 
Redigerat:
Verkar för övrigt som att molnlastbalanseringen är rätt strulig, iaf att döma av supportsidorna på Facebook.
 
R rindler skrev:
Verkar för övrigt som att molnlastbalanseringen är rätt strulig, iaf att döma av supportsidorna på Facebook.
Jag hade support på ett 100-tal Charge-Amps installationer och enda problemet jag brukade ha med balanseringen var att folk hade bytt Wifi, router osv.

I övrigt funkade själv tjänsten utan problem under det år jag hjälpte en stor ÅF med det. Väldigt lätt att kolla och ändra inställningar åt kunderna som inte är så tekniskt lagda.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Assemblin får tag på Zaptec Go om en vecka låter det som så det blev en beställning av en sådan igår.

Får tacka @Robert-san01 för saldokoll som fick mig att be dom dubbelkolla tillgång.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Assemblin får tag på Zaptec Go om en vecka låter det som så det blev en beställning av en sådan igår.

Får tacka @Robert-san01 för saldokoll som fick mig att be dom dubbelkolla tillgång.
Tror det blir helt rätt laddare för dig!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Finbs ett antal trådar om den boxen, kanske passar bättre där?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.