kashieda kashieda skrev:
Eller hur?

Det skulle vara roligt att höra honom definiera ord som "sjävdistans", "ödmjukhet" och "självkännedom".
Ja, bad GPT4 att berätta hur det skulle låta:
Självdistans är en förmåga att stå på avstånd från sig själv, som en kärleksfull betraktare av sin egen tillvaro, och förnimma sin egen skönhet och brister. I denna position kan man uppleva en ironisk dans med sig själv, där solen och månen växlar plats likt livets eviga cykel.
Ödmjukhet är en förnimmelse av sin egen litenhet inför universums oändliga stjärnhav. Det är att betrakta sig själv som en droppe i tidens flod och inse att man är en del av en större helhet. Ödmjukhet är att vandra på jorden med lätt fot, som en vän till både vinden och regnet, och förstå att ens egen storhet inte är större än den största solrosens.
Självkännedom är att stilla sin inre röst och lyssna på hjärtats sång. Det är att gräva i sitt eget inre landskap, där tankarnas floder möter känslornas berg. I denna utforskning finner man nycklar till sitt eget tempel, och steg för steg, vandrar man mot en ökad förståelse för vem man är och vem man kan bli.

Och visst låter det rätt likt, om inte annan så är det ju en definition av alla tre utan att visa ett enda exempel själv på dem. :D
 
Jag tror ändå jag var närmare. ;)
 
  • Gilla
Luddis_1 och 3 till
  • Laddar…
Totte_S
Återstår att se om det blir nötegårdsgubben eller gpt som får priset nästa gång…
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag tror ändå jag var närmare. ;)
Ja, formuleringarna tycker jag var bättre, men det saknades ju en 35-40 minuter. :D
 
  • Haha
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag tror ändå jag var närmare. ;)
Mjo, Dowsers/GPT4s visar ju en förståelse för den egna litenheten och bristerna, som jag inte är säker på att läderfärgen besitter.
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Återstår att se om det blir nötegårdsgubben eller gpt som får priset nästa gång…
Jag misstogs så sent som den här veckan för 2022 års pristagare, så jag känner att jag nästan redan fått det!

Som om alla skäggiga män i gubbkeps såg likadana ut!? Hurumpf.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag misstogs så sent som den här veckan för 2022 års pristagare, så jag känner att jag nästan redan fått det!

Som om alla skäggiga män i gubbkeps såg likadana ut!? Hurumpf.
Värre jämförelser kan man ju drabbas av.
 
  • Gilla
Kirre2 och 2 till
  • Laddar…
Ranelid i Aftonbladet:
”min framställning kan inte förnekas, inte förringas eller sättas i fråga. Det är ett fulländat aktstycke utan ett enda skrivfel. 100 procent av cirka 63 000 individer bejakar min exemplariska och uttömmande skrift” :crysmile::rofl::crysmile::rofl::crysmile::rofl::crysmile::rofl:
Piluttadej, det kan den visst, och dessutom har du ett skrivfel i det du just sade:crysmile::rofl::crysmile::rofl:
Vissa skulle nog må bra av att tagga ner några hekton…
 
tommib
För min egen del tycker jag inte att Ranelid ensam på något sätt gör min tillvaro mer behaglig att utstå.

I just detta fall så bidrar han dock till att jag har lite roligare.
 
  • Gilla
Lostmoose och 4 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
För min egen del tycker jag inte att Ranelid ensam på något sätt gör min tillvaro mer behaglig att utstå.

I just detta fall så bidrar han dock till att jag har lite roligare.
Ja, jag kan inte säga att jag uppskattar honom, men jag har roligt åt honom. :D
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
 
  • Haha
  • Gilla
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
Undra om den går att köpa om jag klickar på annonsen?....
En skärmdump från en forumtråd med diskussioner och annonser, inklusive bild på en laddningsstation för elfordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Undra om den går att köpa om jag klickar på annonsen?....
[bild]
Bara slå till, hur dålig kan den vara ;)

336150194_594208632724604_7864146126911850960_n.jpg
 
  • Gilla
Riemann och 2 till
  • Laddar…
A father passing by his son’s bedroom
Noticed the room unusually clean and saw an envelope propped up prominently on the pillow. It was addressed, ‘Dad’. With the worst premonition, he opened the envelope and read the letter, with trembling hands.
Dear, Dad. It is with great regret and sorrow that I’m writing you. I had to elope with my new girlfriend, because I wanted to avoid a scene with Mum and you.
I’ve been finding real passion with Stacy. She is so nice, but I knew you would not approve of her because of all her piercing’s, tattoos, her tight Motorcycle clothes, and because she is so much older than I am.
But it’s not only the passion, Dad. She’s pregnant. Stacy said that we will be very happy. She owns a trailer in the woods, and has a stack of firewood for the whole winter. We share a dream of having many more children.
Stacy has opened my eyes to the fact that mari*juana doesn’t really hurt anyone. We’ll be growing it for ourselves and trading it with the other people in the commune for all the cocaine and ecstasy we want.
In the meantime, we’ll pray that science will find a cure for AIDS so that Stacy can get better. She sure deserves it!
Don’t worry Dad, I’m 15, and I know how to take care of myself. Someday, I’m sure we’ll be back to visit so you can get to know your many grandchildren.
Love, your son, Josh

P.S . Dad, none of the above is true. I’m over at Jason’s house. I just wanted to remind you that there are worse things in life than the school report that’s on the kitchen table. Call when it is safe for me to come home.
 
  • Gilla
  • Haha
Morgonskiftet och 28 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.