Lite målning, efter att ritningarna fått ligga till sig i nio år blev det äntligen dags. Kan man kalla det spontanbygge?

En pågående konstruktion av trä, troligen möbel eller del därav, vit i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
B badtastex skrev:
Lite målning, efter att ritningarna fått ligga till sig i nio år blev det äntligen dags. Kan man kalla det spontanbygge?

[bild]
Vad ska det föreställa? :thinking:
 
  • Gilla
sturnus
  • Laddar…
B badtastex skrev:
Det skall bli en MFTC är det tänkt.
[länk]
Show off when you're done. But not in 9 years ;-)
 
Förlängt timmerbankarna på timmerdoningen som jag drar efter skotern. Längden på var och en är nu 165 cm.

Återställer med originalstakar när hemliga uppdraget är klart.

Den mer än 55 år gamla Loke Mig 150
migsvetsen funkar riktigt bra, sen jag bytte trådledare för andra gången.

För ca 35 år sedan bytte jag ett helt gäng transistorer i elektroniken, efter en ljudlig smäll. Blev även byte av slangpaket.
Blå pulka med metallram på snötäckt mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Svetsen har följt mig sen tonåren. Min far köpte den inklusive två tuber på en auktion hos en kursad bilhandlare.
Det blev även en större bildomkraft. Fortfarande i drift.

Många konstruktioner har det blivit genom åren, förutom bilrostlagande.

För att anknyta till detta forum.
En större rökstos till en Jötul Peis 17A braskamininsats, som jag murade en typ öppens runt, av egen konstruktion.
Huset med spis finns kvar:D dock inte i min ägo.

Byggt bl a en miniskoter och en mintraktor åt barnen.
 
Redigerat:
  • Gilla
ådal och 7 till
  • Laddar…
För några år sen blev det även en Tig, då jag gillar att pyssla med rostfritt.

Gick kvällskurser i svetsning under två år. Detta för typ 10 år sen. Fick fullt betyg i alla svetstekniker:crysmile:
Riktigt kul och många egna projekt blev det.
Rekommenderas!

Dock har jag inte lönejobbat som svetsare... Haft mycket annat för mig.
Bl a som ställningsbyggare under två år i ungdomen, tills jag ramlade ned. Klarade mig, men slutade samma dag. Fick mig en törn och lite insikt.
Byggde på massaindustrier, gasrigg och Kärnkraftverket Ringhals. Ofta på höga höjder utan säkerhetslinor, så som i dag.

- Byggt peke, badbrygga, grabbräcke ovan sprayhood mm i rostfritt till min Albin Cumulus segelbåt.
Sålde reportage om dessa till en tidning, så det gick ihop.

Numer pensionär...;) Seglat i 15 år på Vänern.... Kanske blir det en husbil vad det lider.

Ja, jobb då? Dryga 30 år på Gymnasieskola, var väl den längsta sysselsättningen.
 
Redigerat:
Senaste objektet:

La inget jobb på finsvetsande.
Funktionen var denna gång viktigast.
Byggt av 3 mm rundvalsad plåt.
Hålet skars upp med skärbrännare.

Skadad rörbit hålls framför vedhög, med snö på marken i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hand håller en brun och silverfärgad metallkomponent, bakgrund med vedhög och smältande snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
McHolm och 2 till
  • Laddar…
S
  • Gilla
Nilstyko och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Idag har maskinerna fått jobba, Detta är min första vända kl 5 i morse, när jag sedan kom hem från jobbet lite före 18 var det bara att börja om från början - och då är det ändå någon av grannarna som tagit själva vägen (det ni ser är min egen infart) med snöslunga under dagen…



/U
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
I dagens Sverige vet man ju aldrig när posten har varit förbi, så det fick bli en lösning a'la america:
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
Mardigan och 16 till
  • Laddar…
K Keld skrev:
I dagens Sverige vet man ju aldrig när posten har varit förbi, så det fick bli en lösning a'la america:
[video]
Super, se bara till så att du kan koppla ur den när du är bortrest..annars ser tjyvarna lätt att du inte är hemma..
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Super, se bara till så att du kan koppla ur den när du är bortrest..annars ser tjyvarna lätt att du inte är hemma..
En magnet på rätt ställe fixar biffen:cool:
Svart metallstruktur med gångjärn, skruvar och slitage, antyder användning och funktionell del av föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
8
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
Trägolv under konstruktion med verktyg, oregelbundna plankor och centralt åttkantigt utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Just the floor.
About the tool. CAT milling machine. Available in Jula. When it comes to utilisation, it's a monster. Over 2kW, good range of 6, 8 and 12 mm tools. The problem for me is the cable - it could be longer and softer. This disadvantage applies to all CAT tools.
 
  • Gilla
hobbs och 7 till
  • Laddar…
Svarvar litet, kvar att göra ännu, sen blir det att upprepa tre gånger till.

icY5RBch.jpg


BpMwNYIh.jpg

UT7y5t9h.jpg
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 7 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Svarvar litet, kvar att göra ännu, sen blir det att upprepa tre gånger till.

[bild]


[bild]

[bild]
Any production for NATO?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.