Tjena! Håller på att göra det sista på utbygget hemma och gick upp på taket för att kika på ränmdalarna som plåtis satte dit i höstas när jag såg detta! Vad kan orsakat det här? Hålet går genom råspont, 2 lager papp och plåten i sig!

Allt gott!
Simon
 
  • 20230304_170838.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rymdsten?
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
Nja det tror jag inte då skadan kommer innifrån vad jag såg, plåten är liksom vecklad utåt..
 
Finns det inte några spår invändigt? Tex träspån efter en borr som råkat gå igenom ?
 
Blixtuppslag!
Vådaskott!
Liten rymdkattapult.
Inspektionshål.
Står det något bredvid hålet på insidan?
 
Jag satsar mina pengar på elektrikern.....:thinking:
Har lagat ett otaliga sådana skador....:cool:
Prisvinnaren tror jag var när (elektrikern)klammrat kabel längs med ränndalar i koppar med skruvklammer.... skruven var liite längre än vad råsponten var tjock....
 
Haha du Plåtrickard, du hade rätt.. va precis uppe och kröp på vinden och hittade där ett fint hål som gick rakt upp genom taket! Elfirman anlitar folk som löser och lagar åt mig så slipper jag lägga om skiten en gång till!
 
  • Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Har en bössa laddad med salt ,enbart till dom elektrikerna ...:cool::crysmile::crysmile:
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Jag satsar mina pengar på elektrikern.....:thinking:
Har lagat ett otaliga sådana skador....:cool:
Prisvinnaren tror jag var när (elektrikern)klammrat kabel längs med ränndalar i koppar med skruvklammer.... skruven var liite längre än vad råsponten var tjock....
En absolut lågoddsare när man upptäcker diverse vansinnigheter. Jag FATTAR inte alltså och varför det ALLTID ska sättas genomföringar av kabel så NÄRA takytan som möjligt. Jag är på ett projekt nu och upptäcker att en ledning går igenom gesimsrännans gavel nära botten och tätat med gucksmet. Men där var jag lite för fördomsfull. Det var bara änden på en värmekabel som hade diverse okänt bös kring sig. Men så kan det gå när man vari med alltför länge;)
Smutsigt hörn med spindelnät, damm, smuts och en nedsmutsad slang. Tecken på försummelse eller utomhusförhållanden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ursäkta kapningen av tråden men bra att allt ordade upp sig för er simon glennåker(y)
 
  • Gilla
simon glennåker och 1 till
  • Laddar…
:rofl::rofl: hade ett projekt med vad som kändes som runt 1miljon ventilationshuvar med fläktmotorer på... tror du att elektrikern:
A ;använde den färdiga kabelkanalen i trumman.
B;borrade så långt ner det gick i det bandtäckta(helt klar)bakstycket.... :cool:
 
:crysmile::cry: B+ hela alfabetet därtill. :cool:
 
S simon glennåker skrev:
lagar åt mig
Den där plåten ska nog bytas, inte lagas.
 
Jodå det blir byte av hela ränndalen då pappen också måste bytas ut, gör ju det hela ordentligt givetvis!
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.