richardtenggren
Förstått det som de slutat köra här hemma och bara kör i USA nu. :) De kör Top Methanol Funnycar om jag minns rätt.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Ni föjer väl svenskarna som stridar i Florida denna vecka i Sick week, de kör på bra!

YT kanalen lägger ut klipp dagligen (även han en svensk som bor på östkusten)

[länk]

[media]
Jo då, jag har Stefan på Facebook, men han tappade tydligen dörren på bilen igår, så det var färdigåkt för den här gången.
 
Isakare Isakare skrev:
Jo då, jag har Stefan på Facebook, men han tappade tydligen dörren på bilen igår, så det var färdigåkt för den här gången.
Verkar som dörren blev fixad
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
@Tokslut på tal om stötstänger... ;)
En person håller två tändstift, en jämför dem, text beskriver bilproblem, Instagram-gränssnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Förstått det som de slutat köra här hemma och bara kör i USA nu. :) De kör Top Methanol Funnycar om jag minns rätt.
Nog för att de kör mycket på gatan där borta och till viss del här med. Men gissar på att den sortes bil inte är med i dessa event där halva grejen är gemenskapen och allt runt inkl. köra racebilarna mellan banorna och får bara mecka själva utan yttre hjälp.

En U-Haul flyttbil och en pickup med stora däck på flaket, människor i bakgrunden, klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Tokslut Tokslut skrev:
Nog för att de kör mycket på gatan där borta och till viss del här med. Men gissar på att sen sortes bil inte är med i dessa event där halva grejen är gemenskapen och allt runt inkl. köra racebilarna mellan banorna och får bara mecka själva utan yttre hjälp.

[bild]
Jag läste bara dragracing :geek:
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Dragracing-evenemang, blå pickup, publik, tävling, tidsresultat, Sick Week 2023, transmissionsproblem, Michael Westberg leder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dibb och 4 till
  • Laddar…
En PV 544 (tror jag) finns med bland de 350 startande :cool:

Den stod på en skrot så sent som 22/10-22

Två dragracebilar vid startlinjen, publik, klart väder, racingbanan, röd gammaldags bil motmodern svart bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Deras YT
 
  • Gilla
dibb och 2 till
  • Laddar…
Kollade videon, läser man kommentarerna så får man känslan att den är tillbaka på skroten...:confused:
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kollade videon, läser man kommentarerna så får man känslan att den är tillbaka på skroten...:confused:
:O ja jävlar

"What a terrifying crash, watched live on the feed and was genuinely concerned for you because it took so long to hear you were conscious. Hope you make a full recovery and build another super cool car like that one so I can follow along on your channel. Thanks to 1320video I found your channel and subscribed."
 
Vad är det för motor i PVn ??
 
Här är det tråkigt på bilsidan.
Bytte Valvetronicmotorn på dotterns BMW 120, ganska enkelt jobb in det inte vore för idiotiskt dragna kablar runt motorn.
Hur som, nu går inte bilen alls. DMEn dvs bilens hjärna har ingen kontakt med resten av bilen. När bilen rullade in i garaget hade den en felkod, nu har den typ 50 st, alla utom 2 går att släcka, men dyker upp direkt om man försöker starta motorn.
Stått vid bilen i säkert 10 timmar och felsök, och minst 20 timmar framför datorn för att klura ut om nån annan haft samma fel, eller hur man löser det.
Snart rullar jag ut den ur garaget o ställer den på gatan, tråkigt för dottern bara som nyligen gav 55" för bilen. (Nä, den har ingen garanti)
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
GM Vortec 4200
[länk]
Aha, Tack.
Lite snålt med effekt ur en så stor motor (originalet alltså)
 
j.f.s
Isakare Isakare skrev:
Här är det tråkigt på bilsidan.
Bytte Valvetronicmotorn på dotterns BMW 120, ganska enkelt jobb in det inte vore för idiotiskt dragna kablar runt motorn.
Hur som, nu går inte bilen alls. DMEn dvs bilens hjärna har ingen kontakt med resten av bilen. När bilen rullade in i garaget hade den en felkod, nu har den typ 50 st, alla utom 2 går att släcka, men dyker upp direkt om man försöker starta motorn.
Stått vid bilen i säkert 10 timmar och felsök, och minst 20 timmar framför datorn för att klura ut om nån annan haft samma fel, eller hur man löser det.
Snart rullar jag ut den ur garaget o ställer den på gatan, tråkigt för dottern bara som nyligen gav 55" för bilen. (Nä, den har ingen garanti)
Antar att du kollat säkringar så de är hela?
Testat att koppla ur batteriet i minst 30min?
Laddat batteriet?

Jag gissar på att du redan gjort allt ovan men ibland blir man lite förblindad när man felsöker och felsöker men inte kommer någonstans.
Kollat bilen med INPA eller liknande BMW-verktyg och inte ett generiskt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.