Nått som slår mig är hur små kylkanalerna är i Chrysler-toppen, jämfört med SAAB-en ..
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Dom drar ju så lite bränsle, så det blir knappt nån värme att tala om..
 
  • Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Hörde på radio att Trafikverket behövde köpa in fler automatväxlad bilar då fler vill köra upp med automat.
Jag visste inte ens att de höll med bil när man körde upp.
Kan man inte köra upp med egen eller trafikskolan bil längre ??
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Hörde på radio att Trafikverket behövde köpa in fler automatväxlad bilar då fler vill köra upp med automat.
Jag visste inte ens att de höll med bil när man körde upp.
Kan man inte köra upp med egen eller trafikskolan bil längre ??
Man måste ha dubbelkommando i bilen man kör upp med så trafikskolans bil lär ju vara ok om man kan hyra den nuförtiden.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Skönt att inte alla lägger sig ner, Chevas senaste crate engine (köpa färdig motor/motorpaket i låda) i bilden nedan. Över 1.000hk :heart:

[länk]

[bild]
För dryga 392 tusen så kan man hitta billigare och bättre sätt att få ut 1000Hk
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Jodå, "junkyard" LS och en "ebayturbo"...
Och 10-15 tusen på en vettig ECU....
 
Isakare Isakare skrev:
Hörde på radio att Trafikverket behövde köpa in fler automatväxlad bilar då fler vill köra upp med automat.
Jag visste inte ens att de höll med bil när man körde upp.
Kan man inte köra upp med egen eller trafikskolan bil längre ??
Det verkar som att automat som villkor kommer försvinna så småningom.
Alla elbilar är väl automat?
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
När jag tog körkort var det bara de som saknade ett ben eller en arm eller av någon annan anledning inte var fysiskt kapabla att växla som tog automatkort.
Körskolan sa till och med i början av teoriundervisningen att automatbehörigheten bara var till för handikappade. På sätt och vis stämmer väl det? Även om de flesta nya bilar är automatväxlade så tycker iallafall jag att man är lite handikappad om man inte får köra manuellt växlade bilar?
 
  • Gilla
  • Haha
Rubicon och 7 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Hörde på radio att Trafikverket behövde köpa in fler automatväxlad bilar då fler vill köra upp med automat.
Jag visste inte ens att de höll med bil när man körde upp.
Kan man inte köra upp med egen eller trafikskolan bil längre ??
jag körde min egna bil till uppkörnigen roligast var att handledaren på trafikverket hade jag nån timme tidigare träffat på macken och små pratat bilar med över en korv

jag fick körkortet direkt behövde bara köra en runda runt trafikverket behövde inte ens bevisa att jag kunnde parkera han hade ju sätt mig köra innan en då :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
M maria01 skrev:
jag körde min egna bil till uppkörnigen roligast var att handledaren på trafikverket hade jag nån timme tidigare träffat på macken och små pratat bilar med över en korv

jag fick körkortet direkt behövde bara köra en runda runt trafikverket behövde inte ens bevisa att jag kunnde parkera han hade ju sätt mig köra innan en då :rofl:
Ni hade inga skriftliga teoriprov?
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ni hade inga skriftliga teoriprov?
det hade jag redan skrivit några veckor innan
 
M maria01 skrev:
jag körde min egna bil till uppkörnigen roligast var att handledaren på trafikverket hade jag nån timme tidigare träffat på macken och små pratat bilar med över en korv

jag fick körkortet direkt behövde bara köra en runda runt trafikverket behövde inte ens bevisa att jag kunnde parkera han hade ju sätt mig köra innan en då :rofl:
Allt var inte bättre förr således....:cool:
 
K Kane skrev:
Allt var inte bättre förr således....:cool:
det var otroligt mycket strul det året på trafikverket minns att några veckor efter att det var en och samma person som hade sutit test åt typ 40 personer
 
  • Haha
Kane
  • Laddar…
M maria01 skrev:
jag körde min egna bil till uppkörnigen roligast var att handledaren på trafikverket hade jag nån timme tidigare träffat på macken och små pratat bilar med över en korv

jag fick körkortet direkt behövde bara köra en runda runt trafikverket behövde inte ens bevisa att jag kunnde parkera han hade ju sätt mig köra innan en då :rofl:
Kompis åkte med sin pappa till uppkörningen, det var på den tiden man gjorde teoriprovet samtidigt. Det var 4 st som skulle köra, och när inspektören såg att kompisen hade en Amazon blev det stopp " den där får du inte köra upp i" utan att förklara varför. Han föreslog att de skulle gå över till OK och hyra en bil, så skulle han åka med de andra 3 först.
Pappan åkte ist hem och hämtade sin MB 200, 6 mil t o r.
"Den där får du inte heller köra med"
Kravet om bilen inte hade dubbelkomando var att den skulle ha handbroms mellan stolarna.
Så han fick gå och hyra en bil iaf, och kompisen fick sitt körkort.
 
  • Gilla
galento och 3 till
  • Laddar…
Ja, Volvo 140/Amazon med handbromsen på fel sida fick man inte övningsköra privat i heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.