useless useless skrev:
De ställen där man knappar in VIN-nummret brukar visa rätt.
det är inte säkert alla gånger. PÅ VAG får man ändå kolla PR koder ibland.
 
useless useless skrev:
De ställen där man knappar in VIN-nummret brukar visa rätt.
Vissa T5or är riktigt luriga på bromsok tydligen, en kompis driver en Autoexperten verkstad och till vissa bilar kan de komma 3-4olika ok som får väljas på plats för det inte ser i deras rullar vilken det ska vara. Då kan det vara lika svårt för nätbutikerna gissar jag.

Idag såg jag ett underligt bromsok, eller iaf. moteringssatsen. Den skruvas fast :O (Toyota 4runner) och moteringssatsen följde inte med nya oket, svagt!

1PQTV2u6ONCH2cFyivL0h1vrEE3mENsPtGOfKYiz1FJPBpAxQuF1LtNS77jJb6Jsotyuih_AaPH5Gb_jtJRdvvTcW2kfiqy9XVoUVszVhZEQ9P7tfpODBOXhk0Vi8wFeZLXP5XMavPqMdMGtIM_29p1FsM5L9JhTsFjP2L4MFc-YEYJfxFjSryjTF7QL-I6k24oHdqIe48NjkeBGTO1Xx1JTpm0wfEWrlwW3iaCNbDyc28Ap42ZcHkOjtNwpXtDCUMygFCe34EDcEsJCXXj-cuzp6qIDxrRuP-SxAUYwZ1GueR2Kxtw57eNdWlKK4E5tuFRTLrKuakYANaScqS5nAZu0zllgD8M-J0ZyFXyYygH4PiijPKKXzcTgd7fph8GzQ4wIu6E0RJ-ej13SUGAms-YiPwhj_xl3OGuESDOnd_kWE7ngxNLTZw_HfPvBlBjYAkrgpN_diFpQ9vqKfU6XBEDFoLs3oZZOWeE94I1WICZdZt01FdtFX7fqp1e4k39p0ZJlqPny8LMqn6sHjTzEZ0ktEFiRQezdEkwz6Bye-yFKN98nOWWiXNfPVkJGFG1yvrSMQ5NXhd41zyWrQc5y_DrXFSiYG4mcbmDHAKW4mUhFLZlr_9GLaKdRt-8Ko9YSavwMPZpbwaYulQwndIsJcDGIKpBQDs-pHn2q9QiSzMeApYeknKbzABaWr61MjGF-r49MK4gPYjEksS-f-INio8tbBFPQ98Q3RElO3K7BpZJ4bA69UlcO5XqtNx2cSs6zPnFeXZjGcBkFNFsWnWr8z45Ed_OERIAi1sdTrrNtNVW_IKT1aY3IjA94AdIZn5hmg9p49kMZY9bwKL6mwPVD1M8ym0yC9ZnvY3pSc0cbd-Z4d6SGdMP2RLPca5MF4m8DGhZVbJkx453bR5QrMgv4jci6nLSFCokOSEC8GZuz-rfO2zdE9-JCR1MNLQg2qAcsEfGkx-YF4x-WWNtgkAixGYgqEXngC8Gpmo6kmV5M5AqPK_03Fmz66hPPMw=w704-h938-no
 
S Stefan1972 skrev:
bak? fram? oftast är det ju enklast att titta på typ av bromsok för beläggen skiljer ju också i utseende. Ibland kan det finna smycket att välja på och allt beror ju på VAG utrustningskod som man ibland bör ha koll på. I köpladorna tar man ingen hänsyn till dessa utan listar allt såklart.
Måste byta runt om, det har rostat sönder helt, bilen körs för lite. Det borde väl stå på oken i värsta fall, eller runt bromsservo etc.
 
useless useless skrev:
De ställen där man knappar in VIN-nummret brukar visa rätt.
Ja, men var, har du något förslag? Alla vanliga nätbutiker tar regnr och det ger inte ett filtrerat resultat för bromsarna, alla varianter listas. De ställen som tar VIN som jag hittat har bara varit gamla rippar av ETKA (inte nätbutiker alltså) och där finns inte 2015 med.
 
hade en 7 serie som på bilden satans vad el strul det var med den
 
J JohanLun skrev:
Har numera ärvt min fars V70n från 2005 och är förvånad att den är så "frisk". Skulle gärna rostskydda lite till så den håller riktigt länge.

Frågan är, på lite nyare bilar, ryker garantin om man rostskyddar själv? Har en Renault Zoe som jag tänkt ha kvar 3-4 år till och kanske vore värt att rostskydda, ser inte ut att vara en så bra design sett till rost...



Jag tycker nog att designen på S80 som kom runt 2000 faktiskt var riktigt bra och har hållit länge. Även inredningsmässigt känns de bra. Att jag sen inte har attraherats av Volvo beror inte på outdated design... XC90 är nästan än mer tidlös än S80... Audi, Volvo och BMW tycker jag generellt har varit bra på att göra bilar som håller över tid... Några få andra bilar har lyckats med enstaka modeller, tex tycker jag Golf IV från samma tid som S80 också "hållit" bra. Ganska få bilar med en fot i 90-talet ser rimligt moderna ut idag...
På 2020s volvo får man inte rostskydda själv om garantin ska gälla. Måste vara utfört av proffs. Om det blir bättre alla gånger är väl tveksamt. Säkrast är väl att skriva till en auktoriserad Renault verkstad och fråga och sedan spara utlåtandet från dom så att du har skriftligt vad dom svarat.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Måste byta runt om, det har rostat sönder helt, bilen körs för lite. Det borde väl stå på oken i värsta fall, eller runt bromsservo etc.
Som sagt ovan, titta på bilen först, beställ sen.... Oken är rätt olika om jag inte minns fel.. Jag har bytt på en Polo runt omkring den årsmodellen och den var det Lucas på...
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Ja det är väl det säkraste. Men lite irriterande att man ska behöva gå till garaget för att kunna beställa delar.
 
Blodsoppen
J JohanLun skrev:
Har numera ärvt min fars V70n från 2005 och är förvånad att den är så "frisk". Skulle gärna rostskydda lite till så den håller riktigt länge.

Frågan är, på lite nyare bilar, ryker garantin om man rostskyddar själv? Har en Renault Zoe som jag tänkt ha kvar 3-4 år till och kanske vore värt att rostskydda, ser inte ut att vara en så bra design sett till rost...



Jag tycker nog att designen på S80 som kom runt 2000 faktiskt var riktigt bra och har hållit länge. Även inredningsmässigt känns de bra. Att jag sen inte har attraherats av Volvo beror inte på outdated design... XC90 är nästan än mer tidlös än S80... Audi, Volvo och BMW tycker jag generellt har varit bra på att göra bilar som håller över tid... Några få andra bilar har lyckats med enstaka modeller, tex tycker jag Golf IV från samma tid som S80 också "hållit" bra. Ganska få bilar med en fot i 90-talet ser rimligt moderna ut idag...
Saknar min S70 med galvad kaross
 
Patrik440
Isakare Isakare skrev:
24.se
Ja de är väl de som har bäst pris på dem.

Jag köpte en CR Pro i augusti.
https://www.24.se/hem-fritid/biltil...t-felkodslasare/icarsoft-cr-pro-bildiagnostik

I dagsläget kanske jag skulle lagt ett tusenlapp till å köpt en MAX istället. :thinking:

Till Saab har jag använt Tech2 under många år.
Hund i väst ser ut att använda diagnostisk verktygsutrustning inne i ett fordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ Patrik
 
  • Gilla
  • Älska
pjgb och 5 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Ja de är väl de som har bäst pris på dem.

Jag köpte en CR Pro i augusti.
[länk]

I dagsläget kanske jag skulle lagt ett tusenlapp till å köpt en MAX istället. :thinking:

Till Saab har jag använt Tech2 under många år.
[bild]

/ Patrik
Tech 2 med annat chip så har du fint verkyg till tex. Cheva. Original eller kopia? Var sugen på en sån när jag åkte Cheva men var för snål och hade för lite fel:oops:
 
Tokslut Tokslut skrev:
Jag har BRPs programvara + kabel till min Can am. Inte helt gratis och kommer runt den årliga licensnyckeln genom att ställa tillbaka datumet på PCn innan jag öppnar programmet (PCn i airplane mode) finns inga uppdateringar längre på min gamla 2014 så missar inget där iaf. Men skulle jag behöva byta servo eller nått och gifta den med maskinen så skulle jag behöva betala för minum ett år

[länk]

[bild]
Sånt där skulle man haft men det var onödigt dyrt
 
MathiasS MathiasS skrev:
Måste byta runt om, det har rostat sönder helt, bilen körs för lite. Det borde väl stå på oken i värsta fall, eller runt bromsservo etc.
skicka regnr i pm. Min svenska hovlev brukar vara bra på att pricka rätt.
 
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Sånt där skulle man haft men det var onödigt dyrt
inget mot vad orginalet kostar
 
nino nino skrev:
Sånt där skulle man haft men det var onödigt dyrt
Har sett beggade tillsalu här i Sverige, men inte vanligt
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.