RoTe RoTe skrev:
Är det så att ni hittat till Autodoc nyligen? Jag har bojkottat dom sedan ca fem år då inte sällan halva beställningen blev utbytt mot Stark-delar...
Har bara inte blivit så.. Brukar försöka shoppa hos min lokala bildelsaffär, men nu blev det bara för stor skillnad i pris. Typ 750 online och kanske 2500 i butiken. :S
 
Brukar förse verkstaden, ifall jag inte fixar själv, med delar från nätet, Mekonomen där den handlar kostar grejorna tre gånger mer.
 
hobbs hobbs skrev:
Har bara inte blivit så.. Brukar försöka shoppa hos min lokala bildelsaffär, men nu blev det bara för stor skillnad i pris. Typ 750 online och kanske 2500 i butiken. :S
jag sluta handla lokalt för 10 år sedan redan då hade priset för stor skillnad
 
  • Gilla
hobbs
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Är det så att ni hittat till Autodoc nyligen? Jag har bojkottat dom sedan ca fem år då inte sällan halva beställningen blev utbytt mot Stark-delar...
Handlade nog första gången för 5 år sen... Nuförtiden försöker de byta till billigare alternativ i appen (sällan "stark") men det är ju bara att klicka bort...
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Har aldrig hänt mig, men ogillar att slussas in i deras app :p

Har handlat en del på skruvat till typ samma pris, men köper alltid kända märken som Brembo, EBC eller Mahle, har ju mest blivit bromsrelaterat eller filter liksom.

Billiga belägg brukar ge sjuka mängder bromsdamm!

Fick köpa nytt batteri häromdagen, lokalt och fick ge 2 kkr för ett Varta AGM 70 Ah, kändes som bra pris. Mekonomen tog 3,5 kkr för likvärdigt.
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
autodoc är ägare till många andra bildels säljare med på¨nätet

samma med derar konkurenter skruvat ägs av franska Mobivia Groupe som driver Noroto som enormt stora här med egna butiker och verkstäder
 
  • Gilla
hobbs
  • Laddar…
hsd
Mekster har jag provat några gånger, har funkat bra och bra priser
 
hsd hsd skrev:
Mekster har jag provat några gånger, har funkat bra och bra priser
Mekonomen äger dom mins jag
 
hsd
Okej, priserna är betydligt lägre, på det jag köpt
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
iCarsoft täcker lite mer.

"Europeisk
för Sprinter, för BMW, för Mini, för VW, för Seat, för Skoda, för Volvo, för Porsche, för SAAB, för EU Ford, för Dacia, för Renault, för Fiat, för Mercedes-Benz, för Citroen, för Jaguar , för Peugeot, för Audi, för Opel, för Land Rover, för Smart, för Vauxhall, för Alfa-Romeo, för Lancia.
Asien :
för Nissan, för Infiniti, för Toyota, för Lexus, för Scion, för Honda, för Isuzu, för Hyundai, för Kia, för Daewoo, för Mazda, för Acura, för Subaru, för Mitsubishi, för Suzuki

Amerika :
för USFord, för GM, för Chrysler

Australien :
för Holden, för AUS Ford"
Den verkar ok. Har inte haft en seriös OBDläsare på många år, Senaste hade OBD1 kablar som tillbehör till de stora jänkemärkena :D är bortskämd med bra kontakter på den punkten så har snålat ur där.

Och ang. bromsklossar så håller jag mig långt borta från de billiga. Hatar bromsfadning och smutsiga fälgar. EBC Greenstuff är en lätthittad bromskloss som är ok tycker jag. Hawk är en annan, iaf. för oss som åker amerikanare. Blir väl till att prova Wilwoods ok och belägg på nästa bygge, de har ju även de en uppsjö olika belägg beroende på användningsområde.
 
Redigerat:
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
iCarsoft har dom på lokala verkstan här
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Blodsoppen
Min verkstadskile skickade mig till Biltema och köpa bromsok och klossar i går. Tur hade jag sista oket på hyllan.
Till min Volvo v50 1,6 drive e.
 
när det kommer till Diagnosverktyg till bil har det blivit så biligt idag bara för 10 år sen var det riktigt dyrt för verkstäderna man var oftast tvungen att köpa tillverkarens egna produkter med derars årliga licenser för stora summor

mins en verkstad som jag lämna mycket jobb till med jobbet betalade 200 tusen för ett system från bosch som idag är Totalt värdelöst
 
hsd
Finns det något bra diagnos system för Volvo v70, förutom vida
 
M maria01 skrev:
när det kommer till Diagnosverktyg till bil har det blivit så biligt idag bara för 10 år sen var det riktigt dyrt för verkstäderna man var oftast tvungen att köpa tillverkarens egna produkter med derars årliga licenser för stora summor

mins en verkstad som jag lämna mycket jobb till med jobbet betalade 200 tusen för ett system från bosch som idag är Totalt värdelöst
iCarsoft för proffs kostar 11" och uppåt, den jag köpte kostade 3.700:-
Kommer med posten i morgon :) Känner mig som ett barn på julafton, och kommer kasta mig ut i garaget för att se vad den kan.
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.