N Niq skrev:
En bekant till mig bytte vindrutan på en Tesla. Efteråt så fungerade inte höger blinkers. Ingen förstod hur den kunde påverkas av vindrutsbyte men dom lämnade in bilen till Tesla som konstaterade att fuktsensorn som sitter på vindrutan var trasig den byttes och sedan började blinkersen att fungera igen.
Jag har bytt en sån på RAMen, men det felet visade sig genom dålig effekt på ACn
 
Tokslut Tokslut skrev:
Jag har bytt en sån på RAMen, men det felet visade sig genom dålig effekt på ACn
Ja men dom hör iaf ihop.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Om man inte vill ha rost så är Ford det sämsta valet bland många dåliga:
---- citat ---
Omfattande gravrost på Ford
På senare tid har vi avslöjat två fall där bilägare på olika sätt drabbats av biltillverkarnas snåla rostskydd, eller på längre risk riskerar att drabbas av rostproblem.

Det ena exemplet är vår egen Ford Mondeo som ingår i Vi Bilägares långteststall. Tyvärr ringde varningsklockorna tidigt beträffande bilmodellens rostskydd. Vi Bilägares betyg blev tre av fem när bilen var ny, vilket är medelmåttigt, men efter några tusen mil på svenska vägar avslöjades omfattande gravrost runt infästningen till bakvagnen men även trösklarnas bakgolv var angripna.

– Tyvärr är detta den rostigaste långtestbilen hittills, konstaterade Vi Bilägares rostskyddsexpert Thomas Widström med tanke på att även huv och ena framdörren är utbytt på grund av rost.
--------
[länk]

Volvo låg i topp runt år 2000 men har på senare tid tappat sin fördel. De flesta köper ju skiten ändå. Själv hade jag gärna köpt en ny S90 om rostskyddet hade varit på topp. Det blir nog BMW eller Audi när Saaben som rostar som en Opel tar slut om jag inte orkar ge mig på gravrosten i motorbärramen och bakaxeln innan dess. Den sista Saab 9-3 har ett kraftigt försämrat rostkydd jämfört med de äldre Saabarna även om dessa också var mindre bra. En ny Volvo rostar värre än en äldre Saab. Tragiskt för Volvo.
Skriv låst artikel
 
Lämnade in särbons Toyota -17 på linoljebehandling när vi köpte den våren -20.
Framtiden får visa om det hjälpte.
Tyvärr har han som behandlade, Kraftoljan, stängt verksamheten.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Lämnade in särbons Toyota -17 på linoljebehandling när vi köpte den våren -20.
Framtiden får visa om det hjälpte.
Tyvärr har han som behandlade, Kraftoljan, stängt verksamheten.
enda som hjälper är få politikerna att sluta salta så jävla mycket
 
  • Gilla
Bigfoot och 1 till
  • Laddar…
RoTe
M maria01 skrev:
enda som hjälper är få politikerna att sluta salta så jävla mycket
Fast här saltas det ändå väldigt lite jämfört med vissa stater i USA t.ex.
 
Blodsoppen
M maria01 skrev:
enda som hjälper är få politikerna att sluta salta så jävla mycket
Har aldrig sett några politiker gå runt och salta;)
 
  • Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
enda som hjälper är få politikerna att sluta salta så jävla mycket
I Sverige är det tekniska chefer som bestämmer. Politiker har inget att göra på sådana ställen.

Eller du menar att politiker jobbar på exempelvis trafikverket/kommun i drift?

Vår kommun budgeterade 400 000 kr för en vinter, det gick sådär då pengarna var slut efter ett dygn.
 
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Patrik440
Fick handlat mig en bil till i måndags
(eller ja, det var mina hundar som hittade å köpte den).

115hk är ju inte allra värst men 270Nm @ 1750rpm gör att den lille plutten blir rätt pigg ändå.

En röd bil står parkerad vid en Shell bensinstation nattetid, belysning på, ingen synlig aktivitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Papillonhund står på röd bil, blöt, vinterdag, nakna träd, spegelbild i motorhuv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ P
 
  • Gilla
vcx och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
Patrik440 Patrik440 skrev:
Fick handlat mig en bil till i måndags
(eller ja, det var mina hundar som hittade å köpte den).

115hk är ju inte allra värst men 270Nm @ 1750rpm gör att den lille plutten blir rätt pigg ändå.

[bild] [bild]

/ P
D2an är ju snål som pendlingsbil i alla fall! Har en V60 D2 som jag kör till jobbet, känns som man aldrig behöver tanka :p
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Fick handlat mig en bil till i måndags
(eller ja, det var mina hundar som hittade å köpte den).

115hk är ju inte allra värst men 270Nm @ 1750rpm gör att den lille plutten blir rätt pigg ändå.

[bild] [bild]

/ P
Snygg färg men fick en Flashback från filmen Waynes World, har för mig att en av grabbarna kör en liknade modell ;) Volvo har alltid legat steget efter på design förutom Amazon och P1800 där dom fick tag på en tidsmaskin som senare slutade fungera, hehe.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Snygg färg men fick en Flashback från filmen Waynes World, har för mig att en av grabbarna kör en liknade modell ;) Volvo har alltid legat steget efter på design förutom Amazon och P1800 där dom fick tag på en tidsmaskin som senare slutade fungera, hehe.
740 serien var väldigt vågad på sin tid faktsikt var ingen annan som hade så raka linger
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
M maria01 skrev:
740 serien var väldigt vågad på sin tid faktsikt var ingen annan som hade så raka linger
Tacka vet jag när Volvo var fyrkantiga och enkla;)
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
740 serien var väldigt vågad på sin tid faktsikt var ingen annan som hade så raka linger
Om man tittar på bilarna i USA på den tiden, så var det ganska mycket raka linjer. Och det 700 serien var ju främst riktad till den marknaden, Jag har även för att den först togs fram som kombi, vilket skulle förklara sedanmodellernas "konstiga" utseende i övergången mellan bakdörr och bagagelucka.
 
  • Gilla
dibb och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.