Hej

Finns det någon som har erfarenhet av sockenbolagen.
Vid inträffad skada, är dom lika bra som "större" bolag.


yjs
 
Vi fick någon skada för ett antal år sedan, kommer tyvärr inte ihåg VAD det var för nåt, inget större har jag för mig, men det var inga problem att få ut på försäkringen.
 
C
Sockenbolagen ,som jag har erfarenhet av sedan många år, är alldeles förträfliga försäkringsbolag, väl så bra som riksbolagen och de finns dessutom där Du bor. Du kan hälsa på hos dem som reglerar ev. skada o det kan bli svårt hos riksbolagen som har sin reglering på ett fåtal orter i landet..... även om de har skadeinspektörer spridda över landet..

Jag har på "sitt sett sätt" under min yrkesverksamma tid haft synnerligen god insikt i ALLA sockenbolag,även om jag arbetat i två riksbolag, o ingen skugga skall falla över sockenbolagen o deras agerande.

Nu råkar Du dessutom bo i Västernorrland o där är de JÄTTEBRA.

carra
 
Jag valde ett sockenbolag (Dina Försäkringar Sydöstra Hälsingland) av flera skäl.

1: De kände till huset jag köpte, och behövde inte besiktiga och krångla.
2: De gav mig med bred marginal det absolut bästa priset
3: Pengarna stannar kvar på den ort där jag har valt att leva. Jag tror att jag kommer få en högre kvalitet på livet om så många som möjligt i min närhet har arbete och betalar skatt. Ett bra sätt att stötta detta är att köpa saker som är producerade på hemmaplan.
 
Hemmakatten
Var hittar man dessa sockenbolag? I gula sidorna eller?
 
jag tror att du kan hitta många av dem på www.dina.se, har 2 hus och en bil försäkrade hos dem, absolut bäst pris bland dem jag jämförde. Hade en bil försäkrad hos dem som blev stulen, absolut inga problem och bra betalt för den fick jag, det ringde upp en handläggare och vi diskuterade säkert 20-30 minuter om vilka reparationer osv som var gjorda han jämförde och diskuterade olika riktpriser jämfört med priser hos bilhandlare och blocket och var mycket mån om att jag skulle bli nöjd, mycket ansträngningar för en bil som var värd 30'. Har hört 2 andra som fått bilar stulna som inte hittats och dom har bara fått en utbetalningsavi som dom absolut inte var nöjda med, kommer inte ihåg vilka försäkringsbolag men det var inte socken.
 
Vi har alla försäkringar samlade hos dem sedan några år tillbaka. Vid övergången gjordes en jämförelse på Villa/Hem - och Motorförsäkringarna. Då var Sockenbolagen, idag dina försäkringar överlägset billigast på premierna. Utan att för den skull ha uppenbart sämre villkor.
 
Vi har valt ett sockenbolag. En bekant fick en vattenskada och suverän behandling av detta bolag så därför valde vi dem istället för en av de stora drakarna
 
Har hemförsäkring och olycksfallsförsäkring i Sockenbolagen (Dina).
Har inte haft någon skada men har hört av andra att eftersom de är lokala ( = representanten känner många av försäkringstagarna personligen) så är servicen både snabb och rättvis. Om de inte sköter sig så sprider det sig blixtsnabbt på bygden !

/Ingenjören
 
Vi har Sockenbolaget. (Berg-Åre)
En vattenskada på lilltoan löstes utan att dom ens var hit och tittade.
"Ring Karl-Åke (snickaren) så får han kolla på det och höra av sig till oss", sa dom.
Ibland är det underbart med glesbygd. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.