Med verktyg och maskiner har jag gjort verktyg.
En nyckel för att byta regulatorn till kupefläkten på en V70. Sitter uselt till, och ett elände att byta. Testade min (o)förmåga att svetsa med den nya Lidl-tigen.
Verktyget blev lite långt och 1/2" fästet borde varit 1/4". 1/2"-spärrskaftet fick inte plats men det gick att vrida på verktyget med en tång.

/Höghus

Deformerat metallföremål, möjligen elektronik, med två stångliknande utskott, på mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Garderobssnickarn
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Med verktyg och maskiner har jag gjort verktyg.
En nyckel för att byta regulatorn till kupefläkten på en V70. Sitter uselt till, och ett elände att byta. Testade min (o)förmåga att svetsa med den nya Lidl-tigen.
Verktyget blev lite långt och 1/2" fästet borde varit 1/4". 1/2"-spärrskaftet fick inte plats men det gick att vrida på verktyget med en tång.

/Höghus

[bild]
Informationsblad för ansökan till Liljevalchs vårsalong 2023 med detaljer kring ansökningsprocess och avgifter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 4 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Med verktyg och maskiner har jag gjort verktyg.
En nyckel för att byta regulatorn till kupefläkten på en V70. Sitter uselt till, och ett elände att byta. Testade min (o)förmåga att svetsa med den nya Lidl-tigen.
Verktyget blev lite långt och 1/2" fästet borde varit 1/4". 1/2"-spärrskaftet fick inte plats men det gick att vrida på verktyget med en tång.

/Höghus

[bild]
:surprised: Behöver man byta den ofta? :thinking:
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
[bild]
Vill du ha en signerad?

/Höghus
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
:surprised: Behöver man byta den ofta? :thinking:
Hoppas jag verkligen inte.
Men en bra anledning att få plocka fram julklappen, en Parkside tig-svets och leka med den. Och mitt konstverk kommer att underlätta monteringen betydligt när den nya delen kommer.

/Höghus
 
K
Blev att plocka fram fräsbordet och en snabb riggning i arbetsbänken, funkade väldigt bra. Fräste 2 bitar att sätta hängare på i en hall
 
  • Verkstad, hyllor med burkar, verktygsbänk, verktyg, maskiner, skyddsutrustning, organisering, arbetsbelysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Garderobssnickarn och 2 till
  • Laddar…
Försöker göra mig en skalkniv
Bandslip i verkstad, knivblad fästs i skruvstycke, bakgrund med verktyg och en kasse märkt "WILLYS".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Garderobssnickarn och 1 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Försöker göra mig en skalkniv
[bild]
Smart gigg, den idén lånar jag.
 
Ny jul, nya fläktar till yngstas dator..
Dator med genomskinligt sidopanel, RGB-belysning, kylfläktar, grafikkort, vattenkylning och moderkort synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Först verkade inte controllern lira som det skulle men efter en uppdatering lyser fläktar och minnen i samma nyanser... :geek:
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ny jul, nya fläktar till yngstas dator..
[bild]
Först verkade inte controllern lira som det skulle men efter en uppdatering lyser fläktar och minnen i samma nyanser... :geek:

”Kontrollen blinkar blå
En signal för det säkra
Kontrollen blinkar blå
Då är allt som det ska
Om skärmen är normal
Finns inga skäl att tveka
När kontrollen blinkar blå
Då är allt som det ska” (y)
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 5 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Smart gigg, den idén lånar jag.
Vassego!
Fick tips från jotuben. Beslagen är inte perfekt rätvinkliga men lite böja och lite fila så blev det bra. Vinkeln styrs ju av bulten närmast i bild. Blir väl en vinkel på 25-30 grader om jag får gissa. Kan mäta sen.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Mellandags jobb.
 
  • Gilla
ullberg och 10 till
  • Laddar…
Sorterat lite hålsågar. Hur många går in i en låda egentligen? Verktyg och sågklingor för håltagning utspridda på en träyta, verkstadssituation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygsväska med färgglada borrchuckar och borrbitar på ett smutsigt arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Försöker göra mig en skalkniv
[bild]
Nu är jag nog lite trög här men vad ska det bli?

/Höghus
 
Höghus Höghus skrev:
Nu är jag nog lite trög här men vad ska det bli?

/Höghus
Godmorgon!
Jag hittade en sågklinga och ville testa en ide om att göra en skalkniv (som jag skrev i inlägget ovan ;))
Byggbeslaget är mitt slipstöd för kniven.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.