Hej, vad tror folk händer med elpriserna framöver, är det värt att binda elpriset till 165 öre 1 år SE2
 
På ett år vågar du chansa tycker jag.
Snittet för November landade på 130 öre i SE2
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
På ett år vågar du chansa tycker jag.
Snittet för November landade på 130 öre i SE2
Ja känns ju nästan som man skulle våga de, fast då sitter man väl i samma sits nästa år
 
Att binda både räntor och elpris är en försäkring.
Försäkringar kostar pengar, men du vet hur mycket det kommer kosta i förväg.

Hur riskbenägen är du..;)
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Att binda både räntor och elpris är en försäkring.
Försäkringar kostar pengar, men du vet hur mycket det kommer kosta i förväg.

Hur riskbenägen är du..;)
haha, jo där har du en poäng:D direktverkande el i huset med, gör inte av med så mycket i årsförbrukning, typ 12000 kWh men är ju vintern det bär iväg så nu ligger vi bär typ på en uppskattad kostnad på 5500kr‍
 
Marcus Brolin Marcus Brolin skrev:
Hej, vad tror folk händer med elpriserna framöver, är det värt att binda elpriset till 165 öre 1 år SE2
165 är högt för SE2. Jag bor också i SE2 med rörligt månadspris och hoppas vattenkraften snart överträffar överföringskapaciteten och därmed ger oss rimliga priser igen. Förhoppningsvis redan nu andra halvan av december så det späder ut snittet för den katastrofala första halvan av månaden.
 
L William85 skrev:
165 är högt för SE2. Jag bor också i SE2 med rörligt månadspris och hoppas vattenkraften snart överträffar överföringskapaciteten och därmed ger oss rimliga priser igen. Förhoppningsvis redan nu andra halvan av december så det späder ut snittet för den katastrofala första halvan av månaden.
Ja det verkar ju kanske som det finns en liten ljusning på det hela, man får väl ha lite is i magen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.