Hej jag har ett litet problem. Jag ska ta bort en stor skrubb och måste sen höja golvet ca 20-30cm.


se bild:
http://img521.imageshack.us/my.php?image=rumbild1zf8.jpg

del B vill jag ha kvar. tänkte bygga en vägg mellan B och C

Men problemet är när jag ska höja golvet på C och D där det är betong golv lika så på A. fast det ligger en kork matta där nu.

Jag skulle vilja ha goda idéer hur jag ska höja golvet på bästa och stabilaste sättet.

Hoppas jag inte postat på fel ställe och att ni förstår vad jag menar :)

MVH den med tummen mitt i handen
 
Dina alternativ är att antingen regla upp eller gjuta upp golvet. Det sistnämnda blir antingen väldigt dyrt, eller så får du vänta länge innan du kan belägga betongen, beroende på vilken typ av betong du väljer. Regelgolvet kan kräva fuktsäkring och ventilation beroende på förutsättningarna.

Vad är det under det befintliga betonggolvet idag, och vad ska du har för ytbeläggning?
 
jon_h skrev:
Vad är det under det befintliga betonggolvet idag, och vad ska du har för ytbeläggning?
Detta rum är på en övervåning. så under golvet har vi tv-rum.
Jag tänkte ha trä golv som man lägger ihop som ett pussel.

tack för snabbt svar :)
 
Då skulle jag föreslå att du reglar upp med 195 eller 220-reglar med ett centrumavstånd på 600 mm, och sedan en 22 mm golvspånskiva på detta. Du bör nog isolera under golvet för att inte få bongotrummaeffekt när man går där.
 
jon_h skrev:
Då skulle jag föreslå att du reglar upp med 195 eller 220-reglar med ett centrumavstånd på 600 mm, och sedan en 22 mm golvspånskiva på detta. Du bör nog isolera under golvet för att inte få bongotrummaeffekt när man går där.
Tackar så mycket :) fick ett svar som jag ville :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.