M maria01 skrev:
[bild]

[länk]
Länken funkar inte, men bilden du visar upp här bådar inte gott :p
 
Anna_H Anna_H skrev:
Länken funkar inte, men bilden du visar upp här bådar inte gott :p
Länken funkade för mig! Inte nåt i min smak kanske, men lite maffigt är det ju!
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Funkar för mig med, man får lägga pussel för att bevisa sin mänsklighet.
Onekligen speciellt. Hittade ingen planlösning, hade varit intressant.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Länken funkar inte, men bilden du visar upp här bådar inte gott :p
otroligt vackert hus byggt i början av 1900talet i art nouveau
 
  • Gilla
Huddingebo och 5 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
[bild]

[länk]
Vackert, förutom köket. Ser ut som standard "högblankt" som var poppis för sådär 10år sen.
 
K Kallens skrev:
Vackert, förutom köket. Ser ut som standard "högblankt" som var poppis för sådär 10år sen.
tyvär är ju köket det som blir byt först i nästan alla äldre hus specielt i sverige men här med

det hade säkert inte vart nåt specielt kök en då från början och så är det fortfarande i nya hus här ett svenskt standard kök hade vart lyx här
 
M -MH- skrev:
[bild]



[bild]

Här har tiden stått still sen 50-talet(?), när de drog in vatten och satte in en kökspanna. För trakten typiskt skiffertak. Att få ligga på en av kökssofforna och höra veden spraka i pannan, det är riktig avkoppling.

[länk]
Ser ut som det spikats ny panel på den gamla, och fönsterfoder har dom inte fått till. Blir lite hålögt ut. Men jättefint hus, blir nästan lite sugen….
 
det är 2 bostads hus? på kartan ser det ut som det är ett till hus på den andra marken en bit bort
 
Larsa Larsa skrev:
Ser ut som det spikats ny panel på den gamla, och fönsterfoder har dom inte fått till. Blir lite hålögt ut. Men jättefint hus, blir nästan lite sugen….
Det tycker inte jag det ser ut som. Fodren ser också normala ut. Är ju olika hur breda fönsterfoder man haft i olika landsändar och olika tider.
 
M maria01 skrev:
det är 2 bostads hus? på kartan ser det ut som det är ett till hus på den andra marken en bit bort
Det är en jaktstuga som hör till.

Tycker huset är fint men kan inte låta bli att dra på smilbanden åt fotografens försök att leka storstadsfotograf med den inzoomade bilden på hydroformanometern.... :D
"Man måste ha en macrobild på nån fin detalj"
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.