J JMS77 skrev:
Strålande initiativ på bra funktionalitet!

När jag provkör får jag följande fel. Såg att någon mer fått det men hittade inget svar i tråden (eller missade det):

2022-11-05 22:09:28: Error on line 327:25: TypeError: undefined is not an object (evaluating 'res.data.viewer')

Försökte lista ut vad som kan vara fel men gick bet. Rad 327 ser ut på följande vis:

loadJSON()
const price = res.data.viewer.homes[0].currentSubscription.priceInfo.current.total;

Har dubbel och trippelkollat token tycker jag.

Finns det någon som kan ha en idé om vad som skulle kunna tänkas vara fel..?
Se mitt inlägg, inlägget innan ditt om att lägga telefonen ner i landskapsläge för att kunna se hela token-koden.
 
M Matt23 skrev:
I mitt fall var det token som var fel, även efter dubbel och trippel koll… Är inte hela som kommer upp i rutan, så se till att markera mer än vad som syns på tibbers development sida.
Och för mig hade det smugit sig in ett mellanslag mitt i Token på ngt sätt. Såg det efter trippelkoll.
 
  • Gilla
JoakimJ71
  • Laddar…
Snyggt jobbat,blev lite inspirerad så jag byggde vidare lite på ditt script där jag bland annat tog ut min och max pris för "today" och "tomorrow". Sedan omvandlade jag allt till öre men det är ganska lätt ändrat.

KODEN:
// Get min/max price for today and eventually tomorrow (if exists)
const todayAndTomorrow = [].concat(priceObject.today, priceObject.tomorrow) // Combine the two arrays into one.
let minPrice = Math.min.apply(null, todayAndTomorrow.map(item => item.total)); // Get min price during current period.
let maxPrice1 = Math.max.apply(null, todayAndTomorrow.map(item => item.total)); // Get max price during current period.



Gjorde även om skalan på staplarna så de dynamiskt ändras efter priset mha min/max priset och storleken på en stapel.

KODEN:
let barHeight = scale(hourPrice, minPrice, maxPrice1, 0, 30)
bar.size = new Size((width - 24 * spacing) / 24, barHeight)


function scale(value, inMin, inMax, outMin, outMax) {
const result = (value - inMin) * (outMax - outMin) / (inMax - inMin) + outMin;

if (result < outMin) {
return outMin;
} else if (result > outMax) {
return outMax;
}

return result;
}

RESULTAT
Lila låsskärm, tid och datum, batteristatus, "Stör ej" aktiverat, signalstyrka, låst symbol, laddningsindikator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
scratchen och 5 till
  • Laddar…
Om man vill använda ovan. Hur lägger man till det? Eller byter man ut något i den befintliga koden?
 
  • Gilla
Mäcen och 3 till
  • Laddar…
M Mäcen skrev:
Se mitt inlägg, inlägget innan ditt om att lägga telefonen ner i landskapsläge för att kunna se hela token-koden.
Stort tack!
 
A Anderscurl skrev:
Om man vill använda ovan. Hur lägger man till det? Eller byter man ut något i den befintliga koden?
Hmm...Får heller inte riktigt ordning på det. Testade att lägga till de två kod-delarna, men utan att lyckas få med min och max. Någon som lyckats och som kan posta hela koden?
 
  • Gilla
vestberg
  • Laddar…
M Matt23 skrev:
Hmm...Får heller inte riktigt ordning på det. Testade att lägga till de två kod-delarna, men utan att lyckas få med min och max. Någon som lyckats och som kan posta hela koden?
Jag kan försöka fixa en beskrivning ikväll.
 
  • Gilla
Teramakasi04 och 3 till
  • Laddar…
S sibban skrev:
Jag kan försöka fixa en beskrivning ikväll.
PR?
 
G gmanhem skrev:
PR?
Gör en pull request till nicmars github repo så det blir enkelt för alla att ta del av ändringen/förslaget.
 
  • Gilla
Mäcen
  • Laddar…
G gmanhem skrev:
Gör en pull request till nicmars github repo så det blir enkelt för alla att ta del av ändringen/förslaget.
Gjort en Pull Request nu så den blir förhoppningsvis godkänd :)
 
  • Gilla
Teramakasi04 och 2 till
  • Laddar…
För oss som inte är så bevandrade i script och annat, vad innebär detta?
 
M Matt23 skrev:
För oss som inte är så bevandrade i script och annat, vad innebär detta?
Koden som 1:a inlägget länkar till kommer uppdateras när den godkänns av ägaren. När det gjort är det bara att kopiera koden på nytt till din widget.
 
  • Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
Tack! Är du säker på du har Beta-versionen av Scriptable via Testflight? :)

J JMS77 skrev:
Strålande initiativ på bra funktionalitet!

När jag provkör får jag följande fel. Såg att någon mer fått det men hittade inget svar i tråden (eller missade det):

2022-11-05 22:09:28: Error on line 327:25: TypeError: undefined is not an object (evaluating 'res.data.viewer')

Försökte lista ut vad som kan vara fel men gick bet. Rad 327 ser ut på följande vis:

loadJSON()
const price = res.data.viewer.homes[0].currentSubscription.priceInfo.current.total;

Har dubbel och trippelkollat token tycker jag.

Finns det någon som kan ha en idé om vad som skulle kunna tänkas vara fel..?
 
N nicmarxp skrev:
Tack! Är du säker på du har Beta-versionen av Scriptable via Testflight? :)

Tack, ja. Var problemet med att inte ha fått med hela token…
 
S sibban skrev:
Snyggt jobbat,blev lite inspirerad så jag byggde vidare lite på ditt script där jag bland annat tog ut min och max pris för "today" och "tomorrow". Sedan omvandlade jag allt till öre men det är ganska lätt ändrat.

KODEN:
// Get min/max price for today and eventually tomorrow (if exists)
const todayAndTomorrow = [].concat(priceObject.today, priceObject.tomorrow) // Combine the two arrays into one.
let minPrice = Math.min.apply(null, todayAndTomorrow.map(item => item.total)); // Get min price during current period.
let maxPrice1 = Math.max.apply(null, todayAndTomorrow.map(item => item.total)); // Get max price during current period.



Gjorde även om skalan på staplarna så de dynamiskt ändras efter priset mha min/max priset och storleken på en stapel.

KODEN:
let barHeight = scale(hourPrice, minPrice, maxPrice1, 0, 30)
bar.size = new Size((width - 24 * spacing) / 24, barHeight)


function scale(value, inMin, inMax, outMin, outMax) {
const result = (value - inMin) * (outMax - outMin) / (inMax - inMin) + outMin;

if (result < outMin) {
return outMin;
} else if (result > outMax) {
return outMax;
}

return result;
}

RESULTAT
[bild]
Är koden kirrad med min- och maxpris nu på github?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.