U Utsliten och utdömd skrev:
Grundmålat, med täckfärgen, innan golvvärme och parketten läggs.
[bild]
fabrikskivor eller hemmagjord för golvvärmen ?
 
@tveksamt Det är en Kärcher SC3.

@Hasselhagen ovan nämnda maskin använder jag förutom till ugnen även till golven, handfaten, diverse annat och ibland till bilarna.
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Brorw Brorw skrev:
Idag har jag listat efter äntligen mattan har lagts.

Tycker de ser lite konstigt ut med vita lister mot de gröna. Eller kommer de se konstigare ut med stt måla dom grön då det inte sitter panel I hela hallen.
Samma kulör som panelen tycker jag.


Ganska likt mina väggar för övrigt.

Inomhusrenovering, mönstrad tapet, vita paneler, radiator, trägolv, fönster med utsikt, obruten kartong, delvis täckt dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite mörk bild, men kameran gillar inte motljus.
 
Redigerat:
  • Gilla
Lintto1 och 2 till
  • Laddar…
U
HogeN HogeN skrev:
fabrikskivor eller hemmagjord för golvvärmen ?
spårade från fabrik men har fräst vändningarna och gångar för tillopp/retur själv
 
Jag har precis klippt gräset. Känner mig inte helt okränkt av att behöva klippa gräs efter jag satt upp snöstakarna...
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
useless useless skrev:
Samma kulör som panelen tycker jag.


Ganska likt mina väggar för övrigt.

[bild]
Lite mörk bild, men kameran gillar inte motljus.

Jag har någon förkärlek till blommor i tapeter.
De var jättefint. Kan du lägga upp en bild när du listat om du kör samma färg ?
 
  • Gilla
M95
  • Laddar…
Brorw Brorw skrev:
Jag har någon förkärlek till blommor i tapeter.
De var jättefint. Kan du lägga upp en bild när du listat om du kör samma färg ?
Jag har inte målat listerna än, så det kan dröja några veckor...
 
  • Gilla
Brorw
  • Laddar…
tommib
Monterat lampor i det nymålade rummet.
Två taklampor med slingriga sladdar mot en vägg med blommig tapet. En rökdetektor syns ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Problemet är den där härvan av kabel uppe vid kroken, jag vet inte vad jag ska göra av den. Det finns ingenstans att gömma den. Man skulle kunna korta av den i ena änden men då försvinner europluggen som jag gärna vill ha då det ser lite snyggare ut vid väggen. Ett alternativ annars är ju att byta till vanligt VU (på tvären) och stickpropp med sidoinföring på den avkortade kabeln.

Jag funderar på att klippa bort en bit i mitten. Som extra bonus försvinner den fula sladdströmbrytaren då. För att skarva tänkte jag köra dubbla lager krympslang (vit). Är det en rimlig lösning?

Jag vill inte montera öppningsbara europluggar om jag kan undvika det med tanke på att de är otillåtna. Å andra sidan är krympslangslösningen inte helt koscher heller med tanke på dragavlastning.

Någon som har något bra förslag?
 
Går det inte att lossa sladden i lamphållaren och korta den änden?
 
  • Gilla
Dheri
  • Laddar…
tommib
Tror inte det. Det är rätt billiga lampor så jag gissar att det är typ fastgjutet. Jag har rätt dålig erfarenhet av att försöka öppna sådana fabriksmonterade lamphållare. Trångt att arbeta är det också, öppningen nertill är väldigt liten.

Samtidigt är väl det enda rimliga lösningen. Insåg just att det blir en rätt lång bit krympslang på en ev skarv.
 
Vit, självhäftande kabellist? Först in till väggen och sen i takvinkeln? Misstänker att det finns en enmansjury vars estetiska preferenser inte är oviktiga i frågan.
 
tommib
Jo...

I just fallet kabellist så är det iofs jag som sätter mig på tvären. Har hellre en hängande textilkabel än en list.
 
  • Gilla
Anders_sbj
  • Laddar…
Om lampsocklarna inte är öppningsbara kanske det kan vara värt att köpa nya socklar? Det borde bli billigare och snyggare än att byta uttag och montera större kontakter.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Försöker laga skorstenen. Mellanväggarna har rasat och behöver lagas innan jag ger mig på glidgjutning. Flexibelt rör som sista utväg.
 
  • En närbild av en sliten tegelvägg med sot och missfärgningar, visar tecken på åldrande och erosion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
tommib
Ok, det var faktiskt rätt lätt att få isär den när jag väl provade. Operationen får dock bli imorgon, är dödens trött nu och då ska man inte pilla med sånt här.

Bordlampa under reparation med skruvmejslar, demonterade delar och glödlampa på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alfredo och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.