B b8q skrev:
Och vad värre är - av kvinnor som inte rakar armhålorna! :crysmile:

Skämt åsido, det är intressant hur man verkligen ansträngt sig för att få en illustration som är så PK och normutmanande som möjligt. Fast jag tycker att de glömt funktionshindrade och polyamorösa. Lägg till en man i rullstol så är vi snart hemma…
De har även glömt en vit heterosexuell man. En av de mest vanliga föräldrarna i Sverige. Men han är väl på arbetet och jobbar ihop till finansieringen av broschyren ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Saelen och 13 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
De har även glömt en vit heterosexuell man. En av de mest vanliga föräldrarna i Sverige. Men han är väl på arbetet och jobbar ihop till finansieringen av broschyren ;)
Nu handlade ju just denna illustration och text om sam-amning, så då är väl fortfarande minst två kvinnor en förutsättning, skulle jag tro…
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
M mnils skrev:
Så du reagerar inte på att Värmland tydligen befolkas av hottentotter och att vården bedrivs av kärringar i huckle med dålig syn?
Huckle? Bra av barnmorskan att täcka sitt hår så hon inte ser så horig ut.
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Nu handlade ju just denna illustration och text om sam-amning, så då är väl fortfarande minst två kvinnor en förutsättning, skulle jag tro…
Jo, jag såg det men eftersom det är humortråd tänkte jag skoja till det ;)
Själv fick jag lära mig att med hjälp av en pump hjälpa min fru med amningen, så just samamning borde vara könsneutral?
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
F
Bild av en ovanlig modell av manuell vattenpump placerad på en gräsmatta.

Keiller Keiller skrev:
Själv fick jag lära mig att med hjälp av en pump hjälpa min fru med amningen
Inte sett den modellen förut.
 
  • Gilla
  • Haha
p-pennan och 8 till
  • Laddar…
Två personer bygger en murad vägg med ojämna och oregelbundna tegelstenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Anders.o93 och 5 till
  • Laddar…
Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Fast viscos är inte polyester. Viscos är gjort av träfibrer.
Eg mest kemikalier, tydligen.. :oops:

”För att cellulosan ska bli viskos måste den gå igenom en kemisk process. Processen kräver en enorm mängd kemikalier – för att tillverka 1 kilo viskos används 5,5 kilo kemikalier. Många av dem är giftiga”
 
M
Unikt namn Unikt namn skrev:
Att män kunde amma var nytt för mig :thinking:
Det är inte viktigt om man kan eller inte, det viktiga är om man identifierar sig som en som kan amma, att den stackars ungen kommer svälta ihjäl när pappan skall amma den är inte viktigt.

Och så illustrerar man tokerierna med två färgade föräldrar och en arab som vårdpersonal, full SJW pott!
Eller egentligen väldigt rasistiskt och nedlåtande då tydligen inte vita håller på med sådant trams.
 
  • Gilla
J Vos och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Eg mest kemikalier, tydligen.. :oops:

”För att cellulosan ska bli viskos måste den gå igenom en kemisk process. Processen kräver en enorm mängd kemikalier – för att tillverka 1 kilo viskos används 5,5 kilo kemikalier. Många av dem är giftiga”
Större delen av dessa "klemikalier" är lut. Ungefär samma process används för att tillverka vanligt papper, men ingen säger väl att papper mest är kemikalier?
 
  • Gilla
EinZweiDrei och 1 till
  • Laddar…
Definiera kemikalie?
Ämne gjort av olika kemiska grundämnen?:rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Större delen av dessa "klemikalier" är lut. Ungefär samma process används för att tillverka vanligt papper, men ingen säger väl att papper mest är kemikalier?
Nä, men det lutar åt det.


Sorry.
 
  • Haha
  • Gilla
altaxis och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Större delen av dessa "klemikalier" är lut. Ungefär samma process används för att tillverka vanligt papper, men ingen säger väl att papper mest är kemikalier?
De är iaf för farliga för att göras i Sverige.. så vi skickar massan till Kina istället för de har inte samma regler.. så de får ta "smällen".. :thinking:

"En av de vanligast förekommande är koldisulfid, ett giftigt ämne som bland annat kan orsaka neurologiska skador, blindhet och som ger ökad risk för hjärt- och kärlsjukdomar."

Vet inte så mycket om de där ämnena.. har aldrig kollat innan :oops:

https://www.radron.se/vardagskunskap/viskosens-smutsiga-baksida/
 
Snigla Snigla skrev:
De är iaf för farliga för att göras i Sverige.. så vi skickar massan till Kina istället för de har inte samma regler.. så de får ta "smällen".. :thinking:

"En av de vanligast förekommande är koldisulfid, ett giftigt ämne som bland annat kan orsaka neurologiska skador, blindhet och som ger ökad risk för hjärt- och kärlsjukdomar."

Vet inte så mycket om de där ämnena.. har aldrig kollat innan :oops:

[länk]
Ja, det används kemikalier vid framställningen - Precis som i stor sett alla andra saker vi konsumerar. Men steget därifrån till att påstå att slutprodukten består av "mest kemikalier" är väldigt långt och snett.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja, det används kemikalier vid framställningen - Precis som i stor sett alla andra saker vi konsumerar. Men steget därifrån till att påstå att slutprodukten består av "mest kemikalier" är väldigt långt och snett.
Men att hävda att den består mest av protoner och neutroner är iaf inte fel. Hemskt farliga i fel konstellationer! :rofl:
 
  • Gilla
Blazermannen och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja, det används kemikalier vid framställningen - Precis som i stor sett alla andra saker vi konsumerar. Men steget därifrån till att påstå att slutprodukten består av "mest kemikalier" är väldigt långt och snett.
Tycker att vi förbjuder kemikalien divätemonohydroxid (eng Dihydrogen Monoxide, DHMO)
då vi håller på att att förbjuda kemikalier.
Det är helt otroligt att den kemikalien inte är förbjuden redan.
Den är både lukt och smakfri. Är en grundkomponent i många giftiga ämen, liksom många virus och bakterier använder sig av kemikalien för sin överlevnad.
DHMO är dödlig för människor även i små kvantiteter
Utsätts man för solid DHMO så får man svåra skador på vävnaderna som utsätts
Den reagerar med många metaller.
Finns i prover av cancer turmörer.
Förekommer i för stor mängd den i luften skyndar den på mögelutveckling

Det finns mer och massor med exempel på hur faligt DVMO egentligen är.
Låt oss förbjuda den (i sant sosse/vänster manér) !

(Detta är ju trots allt humorhörnan :D )

EDIT inte att förglömma den obligatoriska källhänvisningen
https://www.dhmo.org/facts.html
;)
 
  • Gilla
  • Haha
Lostmoose och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.