Plötsligt går inte diskmaskinsluckan att stänga på min diskmaskin. En Bosch. Gissar att det har med låsdelarna på bilden att göra. Att de ska vara uppe. Inte nere som nu. Men hur sjutton får jag upp dem? Någon som vet hur det ska vara? Har försökt att trycka upp den svarta trekantiga biten manuellt men den åker ner direkt. Tips? Går det ens lösa eller är något trasigt? Mvh/fruhus
 
  • Närbild av en diskmaskins övre kant och tätning med synlig mekanism och reflekterande insida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F Fruhus skrev:
Plötsligt går inte diskmaskinsluckan att stänga på min diskmaskin. En Bosch. Gissar att det har med låsdelarna på bilden att göra. Att de ska vara uppe. Inte nere som nu. Men hur sjutton får jag upp dem? Någon som vet hur det ska vara? Har försökt att trycka upp den svarta trekantiga biten manuellt men den åker ner direkt. Tips? Går det ens lösa eller är något trasigt? Mvh/fruhus
Har du provat att rucka på den övre korgen samtidigt som du trycker in den?. Så har vi på vår Bosch. Det är 3 "pinnar" längst in på den övre hyllan som ska in i de 3 hålen som syns på din bild längst in i maskinen
 
Samma problem men på min Siemens. Ser exakt likadan ut. Även jag kan inte trycka upp triangeln. Någon som har en lösning?
 
A
J Johan Sterner1 skrev:
Samma problem men på min Siemens. Ser exakt likadan ut. Även jag kan inte trycka upp triangeln. Någon som har en lösning?
man får pilla på låsningen sidan om, länge sedan jag gjorde det så har inget bättre minne om detta
 
J Johan Sterner1 skrev:
Samma problem men på min Siemens. Ser exakt likadan ut. Även jag kan inte trycka upp triangeln. Någon som har en lösning?
Brukar vara rätt vanligt att skruvarna som håller fast maskinen på sidorna lossar och åker ut så de tar i luckan. Annars är det bara smälla igen luckan hårt, eller ta en kniv/sked och sätt den på baksidan av haken och dra mot dig
 
  • Gilla
ullaK-O
  • Laddar…
F Fruhus skrev:
Plötsligt går inte diskmaskinsluckan att stänga på min diskmaskin. En Bosch. Gissar att det har med låsdelarna på bilden att göra. Att de ska vara uppe. Inte nere som nu. Men hur sjutton får jag upp dem? Någon som vet hur det ska vara? Har försökt att trycka upp den svarta trekantiga biten manuellt men den åker ner direkt. Tips? Går det ens lösa eller är något trasigt? Mvh/fruhus
Hej!
Vi har råkat ut för samma problem som dig… hur löste du det? Får trycka stenhårt för att få igen luckan. Men nåt är fel..
 
Catan Catan skrev:
Hej!
Vi har råkat ut för samma problem som dig… hur löste du det? Får trycka stenhårt för att få igen luckan. Men nåt är fel..
Hej! Ja det visade sig att det var skruvarna som håller fast maskinen på sidan som åkt ut lite.
 
F Fruhus skrev:
Hej! Ja det visade sig att det var skruvarna som håller fast maskinen på sidan som åkt ut lite.
Aha bra att det löste sig!
 
axelito axelito skrev:
Brukar vara rätt vanligt att skruvarna som håller fast maskinen på sidorna lossar och åker ut så de tar i luckan. Annars är det bara smälla igen luckan hårt, eller ta en kniv/sked och sätt den på baksidan av haken och dra mot dig
Stort tack för att du delade med dig av din kunskap. Kunde inte stänga luckan till diskmaskinen. Tack vare dig såg jag den utskjutande skruven. Nu är den på plats igen och diskmaskinen är i full gång igen.
Känner mig glad och tacksam!
 
  • Gilla
ramisleiman och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.