Lill72 Lill72 skrev:
Anledning och anledning...
[bild]
Jo alla har en anledning. Sen att den kanske inte stämmer överens med verkligheten är en annan sak.
Det är alltid intressant att höra anledningen
 
Dessvärre så finns det flera exempel där det är resultatet av, -Chefen sade att vi skulle göra så! Och så blev det…Ofta förknippat med företagskultur att inte ifrågasätta den högre upp. Inte roligt egentligen, men de som gör som är bestämt får roligt under tiden de håller på.:rofl:
 
Noramasen Noramasen skrev:
Dessvärre så finns det flera exempel där det är resultatet av, -Chefen sade att vi skulle göra så! Och så blev det…Ofta förknippat med företagskultur att inte ifrågasätta den högre upp. Inte roligt egentligen, men de som gör som är bestämt får roligt under tiden de håller på.:rofl:
Mjo ... eller som jag och mina de jag känner innom IT brukar göra om chefen/projektledare/nån-med-mer-bestämmande-rätt-än-oss säger att man ska göra nått korkat.
"Visst, får vi detta bara skriftligt så gör vi som du säger, inga problem"
(även kännt som "Jag tänker inte ta skit för att detta kommer att bli fel/kosta pengar/tid och vill därför ha papper på att jag blitt beordrad att göra det" )

Då brukar man rätt fort se vilka som tänker till innan.
Hade en chef på ett jobb, han blev skitsur då vi sa så.
Tydligen hade han fått skit så många gånger att det blev jobbigt.
Men ändå insisterande han på att göra saker galet, och vi insisterade på att ha det skriftligt (som dessutom var företagspolicy )
 
  • Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
Det bara blev så och nånannanism :rofl:
 
Lill72 Lill72 skrev:
Det bara blev så och nånannanism :rofl:
Nånannanism:crysmile: DEN tar jag med mig:crysmile:
 
Lill72 Lill72 skrev:
Anledning och anledning...
[bild]
Förstår inte! Kan du sätta dit en ring i stället så det blir begripligt:thinking:
 
  • Haha
Lill72
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Det bara blev så och nånannanism :rofl:
Jag jobbade med "nånannan"
Det upptäckte vi då han slutade.
Alla de där "nånannan" jobben som alltid kommer in , slutade mystiskt att bli gjorda och bara samlades på hög. Vafaaaan!
:crysmile::crysmile:
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
En levande snäcka bredvid en genomskinlig blå snäckskalformad tejpdispenser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
calibramicke och 13 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Undrar varför de satte dem den vägen... De måste ju haft en anledning kan man tycka
För smala skor kanske.
 
MathiasS MathiasS skrev:
För smala skor kanske.
Jag har storlek 44-45, vilken väg ska jag vända dem då? :p
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
[länk]

Inte för att kryptovalutor är bra för samhället. Drar en jävla massa el och resurser för tillverkning av chip som skulle kunna gjort mer nytta.
För åtminstone Etherum så är det inte längre möjligt att mina dem: https://ethermine.org/announcement "As of now it is no longer possible to mine Ether on the Ethereum Network using Graphic Cards (GPUs) or ASICs.". Kan inte svara på hur det ligger till med andra cryptovalutor.
 
M MrDizzy skrev:
Undrar varför de satte dem den vägen... De måste ju haft en anledning kan man tycka
Jag funderar på om de är en rest från en äldre konstruktion. Det ser ju ut om om balkarna vilar på den horisontella regeln i vilket fall.

De behövs inte längre, men blev klar för "de gör ingen skada", "Meh, min sista bit av den sroten är kass..." eller "nu packar vi ihop för dagen och sen blev det bortglömt".
 
U Uffe A skrev:
Det som inte kan lagas med silvertejp går inte att laga :rofl:
Så sant!

Person i väst som lutande framåt lyssnar på stort flygplans bränslebehållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S Strontus skrev:
Nu är det ju inte silvertejp de lagar med, även om det ser så ut :)
Grodmördare! :cry::mad:
 
  • Haha
  • Wow
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.