kashieda kashieda skrev:
Den för 2210 kr?
Bilden
 
C cpalm skrev:
Nä, det är ett syftningsfel i frågan, men det är hur som helst så konsumentverket räknar.

Kan väl tillägga att inte heller konsumentverket uttrycker sig tydligt:
[bild]
Men det måste ju rimligtvis tolkas som att kostnaden är exkluderad, om det inte plötsligt blivit j-kligt billigt att käka lunch på stan.
Nu ska vi direkt sluta med matlådor och gå ut och äta lunch. Det sparar vi ju ungefär 12000 kr om året på :p
 
Redigerat:
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 615 andra personer som har gjort quizet "Hamnar du i Lyxfällan?"
Lyxfällan nästa tror jag ... Fast en del av det här är kanske sånt man har koll på efter att ha varit i Lyxfällan snarare än innan :thinking:
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 705 andra personer som har gjort quizet "Hamnar du i Lyxfällan?"

Aldrig hamnat i någon lyxfälla, men gillar att ha kontroll på ekonomin.
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 901 andra personer som har gjort quizet "Hamnar du i Lyxfällan?"
 
A
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 905 andra personer som har gjort quizet "Hamnar du i Lyxfällan?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 034 andra personer som har gjort quizet "Hamnar du i Lyxfällan?"

får jag ränterabatt eller ett bra sms lån som pris? :rofl:
 
O OskarJ skrev:
Nånstans är räntan på solcellslånet felräknad.

Är även tveksam till ifall matkostnaderna är rätt räknade. Bara luncherna ute skulle utgöra en stor del av den summan som anges.
Kostar ca 80-120kr för lunch så kostnaden blir 1600kr—2400 kr för 20 dagars mat hela året ca 25000kr
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 174 andra personer som har gjort quizet "Hamnar du i Lyxfällan?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 2 464 andra personer som har gjort quizet "Hamnar du i Lyxfällan?"
 
johnsilver johnsilver skrev:
Kostar ca 80-120kr för lunch så kostnaden blir 1600kr—2400 kr för 20 dagars mat hela året ca 25000kr
Ingen lunch här i Stockholm är så billig. Dagens brukar kosta 120 och uppåt och det var innan inflationshöjningarna
 
O OskarJ skrev:
Är även tveksam till ifall matkostnaderna är rätt räknade. Bara luncherna ute skulle utgöra en stor del av den summan som anges.
Jag tänkte samma sak, men de verkar ha beräknat matpriset exklusive lunchkostnad, men isåfall varför det? Lägg på 2400 kr (20 arbetsdagar x 120 kr för en normal dagens lunch) för att få en rimligare kostnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.