Några betongpannor på taket sprack då en trädgren ramlade ner på det (ja, trädet fälldes - av en arborist) . Pannorna har texten HULTA PANNAN graverat under, och ser ut som bilden nedan:

Delvis spräckt ändnockpanna på valmat tak med tvåkupiga betongpannor och regnränna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Taket är valmat och en av pannorna som spräckts är den nedersta ändnockpannan (som den vänstra på bilden). Vanliga 2-kupiga pannor samt nockpannor har jag fått tag på i original, men ändnockpannan verkar stört omöjlig att hitta.

Vet någon om det finns en modern variant av denna typ av panna med samma mått? Eller vet någon var man kan få tag i begagnade ändnockpannor av denna typ?

Ändnockpannan har måtten c:a (LxBxH) 420 x 250 x 150 mm.
 
Hej, jag söker också 2 kupiga Hultapannor. Har du något tips om var man kan köpa
likvärdiga?

MVH Dan
 
Hej, jag har några extra (från 1978 skulle jag tro) på vinden. Men jag är även i takrenoveringstankar så då blir alla pannor som jag har på taket över =)

Mvh
Birger
 
B burger skrev:
Hej, jag har några extra (från 1978 skulle jag tro) på vinden. Men jag är även i takrenoveringstankar så då blir alla pannor som jag har på taket över =)

Mvh
Birger

Tackar, det har löst sig. Jag tog 30 nya pannor och bytte en hel ytterrad på taket.
Så nu har jag reservpannor så det räcker. Tack ändå:)
 
  • Gilla
burger
  • Laddar…
B burger skrev:
Hej, jag har några extra (från 1978 skulle jag tro) på vinden. Men jag är även i takrenoveringstankar så då blir alla pannor som jag har på taket över =)

Mvh
Birger
Halloj! Jag söker 2 kupiga pannor, du har inte några över nu?
Mvh Simon
 
simon seiler simon seiler skrev:
Halloj! Jag söker 2 kupiga pannor, du har inte några över nu?
Mvh Simon
Hej, jo det ska jag ha. Har dock inte tittat till skicket på de på över ett år.
 
har du lust att sälja till mig om skicket på dem är okej?
 
simon seiler simon seiler skrev:
har du lust att sälja till mig om skicket på dem är okej?
Självklart! Får se om jag hinner och titta till de nu i helgen. Annars får det bli om ca två veckor då jag bortrest sen.
 
B burger skrev:
Hej, jag har några extra (från 1978 skulle jag tro) på vinden. Men jag är även i takrenoveringstankar så då blir alla pannor som jag har på taket över =)

Mvh
Birger
Hej Birger,
Om du har kvar några Hultapannor är jag intresserad att köpa.
Bor i göteborg var finns du?
Med vänlig hälsning
Anders Lundin
 
Anders Lundin1 Anders Lundin1 skrev:
Hej Birger,
Om du har kvar några Hultapannor är jag intresserad att köpa.
Bor i göteborg var finns du?
Med vänlig hälsning
Anders Lundin
Hej, jag bor ca 2 mil norr om Halmstad.
Vi får se hur många som blir kvar efter @simon seiler har varit förbi. Så just nu vet jag inte hur många.
 
B burger skrev:
Hej, jag bor ca 2 mil norr om Halmstad.
Vi får se hur många som blir kvar efter @simon seiler har varit förbi. Så just nu vet jag inte hur många.
Hej igen Birger,
Då får jag vänta är dock tacksam att få besked när "simon"har hämtat sina och hur många då finns kvar
Takteam skall måla mitt tak om några veckor.
 
Anders Lundin1 Anders Lundin1 skrev:
Hej igen Birger,
Då får jag vänta är dock tacksam att få besked när "simon"har hämtat sina och hur många då finns kvar
Takteam skall måla mitt tak om några veckor.
Hej, Simon köpte alla. Får han några över så hör med honom om du inte redan har hittat några?
 
B burger skrev:
Hej, Simon köpte alla. Får han några över så hör med honom om du inte redan har hittat några?
Tack för info.Har nu hittat takpannor för mitt behov.
 
Hej! Jag letar efter Hultapannor jag med. Här pågår takarbeten och ett antal nockpannor har gått sönder. Finns det någon som möjligen har ett antal?
 
  • Skadad nockpanna i keramik mot vit tegelvägg och grå yta under takarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad nockpanna av mörkt material ligger på en grå yta med vita murade väggar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.