useless useless skrev:
Har du kollat det uppenbara; Att du tillåter köp från regionen/landet du handlar ifrån och att beloppsgränsen är tillräcklig?
Det är inte säkert att betalningen görs till det land man tror. Jag har handlat från USA nån gång då betalningen har gjorts till Mexiko.

Annars gissar jag att det är tvåfaktorauktoriseringen, dvs köpet måste signeras med bankid, som inte stöds av deras e-handelsplattform. Det är svårt att komma ifrån i och med att de vanliga korten har det som krav numera. Det är möjligt att man slipper det om din bank har stöd för mjuka engångskort?
Tjejen såg mina försök till köp och bad mig slå av och på Internetköp i inställningar pga. av att de kunde tydligen strula om den varit aktiv en längre tid. Men det hjälpte inte. Hon pratade inget om regionsblockeringar, pengar finns.

Jag har handlat på Rockauto i 10+år och även handlat på Classicparts förra året, så inget är nytt

Då är det kanske som du säger att det är tvåfaktorauktoriseringen, hoppas jag slipper lägga hela nästa vecka på att prata med kortleverantörer/banker för att få rätsida på detta. Är nog även för snål för att skaffa Amercian express :oops:

Tack för visat intresse
 
Tokslut Tokslut skrev:
PayPal (som medför extrakostnader)
....lite osäker här, men visst är det väl så att paypal bara kostar extra om du väljer att konvertera valutan till SEK? Om du handlar i originalvaluta så är det bara bankens växlingsavgift (som du ändå åker på) som tillkommer.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Blir det mycket extra avgifter med tull frakt osv?
Eller har du nån bil/container?
 
MathiasS MathiasS skrev:
....lite osäker här, men visst är det väl så att paypal bara kostar extra om du väljer att konvertera valutan till SEK? Om du handlar i originalvaluta så är det bara bankens växlingsavgift (som du ändå åker på) som tillkommer.
Kan jag faktiskt inte svara på. Nu med Rockauto skulle summan blivit 3.500kr med rakt kortköp, men Paypal vart det 3.650kr
 
nino nino skrev:
Blir det mycket extra avgifter med tull frakt osv?
Eller har du nån bil/container?
Tull och moms åker man på till 99% av gångerna och 1procentarn är småpaket (dock inte nödvändigtvis små summor).

Nu blir det med Container, så dessa paket har leveransadress i USA Som jag trodde var en omöjlighet förut (blanda faktura och leveransadresser, fungerar tom. med PayPal)
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
galento
Tokslut Tokslut skrev:
Kan jag faktiskt inte svara på. Nu med Rockauto skulle summan blivit 3.500kr med rakt kortköp, men Paypal vart det 3.650kr
Jag använder mastercard och betalar med direkt på sidan , använde också
PayPal tidigare. Vi har ett speciellt bankkonto och kort för internetköp så för
över pengar före köpet annars är kontot tomt. Har använt detta många gånger.

PS vi har också Swedbank och det har inte varit några problem , använde det
senast för några dagar sen på Ebay och köpte grejer i US. Har du kollat på
swedbank om ditt kort är godkänt för internetköp ?
 
Redigerat:
Någon som har några tips om rengöring av egr ventil och kylare?
Verktyg som kan vara bra, medel för rengöring andra tips?
Bmw n47 motor
 
galento
nino nino skrev:
Blir det mycket extra avgifter med tull frakt osv?
Eller har du nån bil/container?
Du kan tjäna en massa på att handla grejer till jänken i us själv , de svenska
företagen har vett att ta ut för grejerna.Har köpt bränslepumpar,vattenpumpar
förgasare, stötdämpare, oljefilter , generatorer och annat (y)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
galento galento skrev:
Du kan tjäna en massa på att handla grejer till jänken i us själv , de svenska
företagen har vett att ta ut för grejerna.Har köpt bränslepumpar,vattenpumpar
förgasare, stötdämpare, oljefilter , generatorer och annat (y)
Jo jag har beställt bla hijackers från USA men det är 5år sen och då klarade jag mig från alla extra avgifter
 
nino nino skrev:
Någon som har några tips om rengöring av egr ventil och kylare?
Verktyg som kan vara bra, medel för rengöring andra tips?
Bmw n47 motor
Bäst är väl att ta bort/plugga grejerna, finns säkert på nätet hur man gör och lurar systemet att de sitter där så det inte blir några felkoder.
 
Tokslut Tokslut skrev:
Kan jag faktiskt inte svara på. Nu med Rockauto skulle summan blivit 3.500kr med rakt kortköp, men Paypal vart det 3.650kr
Ok, ja men man måste vara noga med att kryssa i rutan för att debiteras i säljarens valuta, annars blir det påslag och riktigt usel växelkurs.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Huvaligen... Fast jag ser du nämde en hilux.

Funderat på en hilux själv, typ en billig skrotbil från 85-89 att renovera och konvertera till biogasdrift (hybrid iaf) och ha som en vardagsbil. Fast det är några år i framtiden om det nånsin händer. Inte ens skrotbilarna verkar billiga då det gäller hilux.

Alternativt nån annan asiatisk pickup.
Nä, bra skit kostar.
Åkte 9 år/27" mil med en 89a 2,4 bensin. Bytte en hjälpstyrarm (hade missat smörjnippeln på den), annars inga fel alls, inte ens batteriet gav upp.
Udda var att framvagnen inte hade några smörjnipplar monterade när den var ny, men gängade hål med lock fanns.
Fick nerslag på glapp i spindelleder vid första besiktningen, åkte till Toyota för att köpa nya, men fick en påse fettnipplar, "sätt dit de här och smörj framvagnen före varje besiktning"
Alla Japanska/Amerikanska Pickups och motsvarande SUV från den tiden har smörjnipplar på framvagn och kardan.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Bäst är väl att ta bort/plugga grejerna, finns säkert på nätet hur man gör och lurar systemet att de sitter där så det inte blir några felkoder.
Nja ev blir det återköp på bilen så vill inte ändra något, men göra rent kan jag göra.
Behöver ev åka 90mil nästa vecka
 
galento
nino nino skrev:
Jo jag har beställt bla hijackers från USA men det är 5år sen och då klarade jag mig från alla extra avgifter
Köpte stötdämpare för ett par veckor sen och det blev drygt hälften av Hansens pris med alla avgifter betalda. Så man kan tjäna en del även om moms och tull betalas. Det var samma stötdämpare.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
galento galento skrev:
Jag använder mastercard och betalar med direkt på sidan , använde också
PayPal tidigare. Vi har ett speciellt bankkonto och kort för internetköp så för
över pengar före köpet annars är kontot tomt. Har använt detta många gånger.

PS vi har också Swedbank och det har inte varit några problem , använde det
senast för några dagar sen på Ebay och köpte grejer i US. Har du kollat på
swedbank om ditt kort är godkänt för internetköp ?
Jodå, det är aktiverat (användes ju hos Rockauto fast via Paypal) + har som ni ett debitkort som vilar med en röding eller två på så man slipper flytta över pengar för småköpen eller när kontater skall plockas ut som överskrider veckoransonen på det första kortet;)

Då kanske jag har tur att mitt andra Mastercard fungerar då om det är hitt eller miss :thinking:

fdPcazArnb9bg3HjzplqeViotiQOjVCIvL9qIvU7h2vhkMejd_G2VyRI_ZbFEBVz1-pzqRcICRVUQKe4xL7XySZegMuPjqYvoEPf4UyRvr-hL5YIyL0JY0vbcpx05XUmdIEVZ0hHE1y-2NgwDzBOCkRRUBAsa5cJAYvI6YEUfA2WmXnlT5QyiV6SwORxkXpiGQvENwSEgPZOzThKER7faoPn6cKSxF7-y0N7Tx01a-egyuSRW9RcBaYOUCSBWqlYo1c7nqE_u5hHPqPkaSOrbg-GvrqLQl4ch_4ji9Jy1jLv10VwU3Qt-WW89IxQ5t7GC024pf-yLeIbuXKjYuAklRze-jP3N3wHVViSSgo_iFzYCHsOyWHYGeoZtGIkgAb_5eBeJFV6wMbkx_V4lZwVPaYWraE379Dxvko9R3T3PT94YvXaeG6SaEKtHdn25gyyLV-B4J8nwQgOEF9k96-KMXkUoP7ReKVJyoKFj-q1ZQAxY0xX_bzFFL6_VZ_4Q2pY3mT_YbqUaPk1HCS4QeMYlW6rNryJiwM4v8lDHWCgDbe0JRQFLSns5bdzzD0rOhc1E6OjOtXstvlNCkhT1Zrw9hbg4eSGjrbJeTeZvD4RRWoc8lboFWkLUHU5w1VWLenTdrgblkrWR8Xyr-HRl9kv4n_e7QzUe17sYmO71Yv_75OV4y0VPJw0XNWcRxdwoIKVuaX6B7GjSJM6Lg2CzVir3O2sMrwPaXj6Da3YuMBa5XZrRhSCEgqtDUx3l9b_pHjG8Ga1kkEieyva-c_dY363f-OP4gq4xA3o52s6c3TUtnH8aYCrk2BZCSiLKTok9p6D94lIse_A=w434-h938-no
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.