galento
R Rkarlsson skrev:
Jo men det är ju 90-100 max för att få avståndet, inte mer eller mindre.
Håller man hastigheten på flera större vägar kan man nog räkna med att ha en bil i röven ganska fort . Det är inget vidare att ha bilarna för nära hojen.
 
G
galento galento skrev:
Håller man hastigheten på flera större vägar kan man nog räkna med att ha en bil i röven ganska fort . Det är inget vidare att ha bilarna för nära hojen.
Händer det dej ofta?;)
Sen förstår jag inte varför Mc inte har regplåt fram, hasighets kameror kan väl Mc strunta i?
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
G OMathson skrev:
Händer det dej ofta?;)
Sen förstår jag inte varför Mc inte har regplåt fram, hasighets kameror kan väl Mc strunta i?
Vad skulle regplåten göra för skillnad, utom att öka luftmotståndet.
 
galento
G OMathson skrev:
Händer det dej ofta?;)
Sen förstår jag inte varför Mc inte har regplåt fram, hasighets kameror kan väl Mc strunta i?
Det har hänt en del gånger ja och en del lastbilschaufförer är också stressade och
kan inte hålla avståndet. Men detta märker man när man kör bil också.
 
G OMathson skrev:
Händer det dej ofta?;)
Sen förstår jag inte varför Mc inte har regplåt fram, hasighets kameror kan väl Mc strunta i?
Svart visir så vips var den skylten onödig. =)
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
G OMathson skrev:
Händer det dej ofta?;)
Sen förstår jag inte varför Mc inte har regplåt fram, hasighets kameror kan väl Mc strunta i?
Kan du också göra om du tex har en tomtemask på dig. Tror inte du vill ha den lagstiftningen som det skulle innebära om de tog bort det personliga ansvaret. Då blir det ju även svårt att motivera fartkameror som en "trafiksäkerhetsåtgärd"
 
galento galento skrev:
Håller man hastigheten på flera större vägar kan man nog räkna med att ha en bil i röven ganska fort . Det är inget vidare att ha bilarna för nära hojen.
De gånger de hände så antingen sakta jag ner väldigt mycket så de förstod eller så gjorde man väl så att man gasa lite till, om de ändå låg för nära blev man ju förbannad och veva med fingret. :p
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Svart visir så vips var den skylten onödig. =)
Samma som solskyddet i bilen, blixtrat 6-7ggr och aldrig fått hem nått brev
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
galento
R Rkarlsson skrev:
De gånger de hände så antingen sakta jag ner väldigt mycket så de förstod eller så gjorde man väl så att man gasa lite till, om de ändå låg för nära blev man ju förbannad och veva med fingret. :p
Jag har bekanta som förolyckats tack vare att en idiot bakom inte kunde hålla avståndet utan låg för nära och inte kunde stanna.
 
hsd
R Rkarlsson skrev:
Svart visir så vips var den skylten onödig. =)
Eller så gör man som i Great Britain läser numret bakifrån och det är fordonsägaren som får böta
 
  • Gilla
reez och 1 till
  • Laddar…
Igår när jag åkte hem från stan stod en mindre lastbil still lite snett över vägen i mötande när jag kom runt en kurva.
Bakom satt en motorcykel inkilad under flaket. Gissar att den varit på väg om men fått möte.
Hörde senare att det dock gått bra.
 
galento galento skrev:
Jag har bekanta som förolyckats tack vare att en idiot bakom inte kunde hålla avståndet utan låg för nära och inte kunde stanna.
Jo tyvärr är det den oskyldige som alltid drabbas negativt. Varje dag året runt har man en sån jubelidiot bak sig vare sig man kör bil mc, cykel skåpbil rymdfarkost. Så har vi den satans idioten som ligger så nära att de kan läsa av klockan i sitt egna fordon.

Och det jäkligaste av allt är att polisen skiter blanka fan i det. Har tipsat polisen så många ggr om en sträcka med samma idioter rätt ofta men där har inte varit poliser sen typ 2015. :p
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Eller så gör man som i Great Britain läser numret bakifrån och det är fordonsägaren som får böta
Jo det är ju både för och nackdelar med det, mig hade det kvittat helt och hållet. Jag lånar aldrig ut mina bilar till någon förutom kanske om brorsan behöver låna eller något.
Problemet är för de som har ett rövhål till kompisar som sen vägrar att betala :p Eller om ditt körkort ryker för att din "kompis" lekt.
 
Dax för besiktning

Har ett däck som är bra slitet på insidan och funderar på hur jag ska göra...
Det duger att ha resten av året innan dubben ska på, till och från jobbet är enda bilen går

Är nog gränsfall att korden syns
Sätta på dubbdäcken för att besikta känns som mycket jobb

Nån som vet om det blir 2a på däck om korden syns lite på säg 5% av slitytan
 
Ja det blir en tvåa.....Är det så slitet så kanske det beror på nåt och om det är slitet där det sitter så kanske det inte ens klarar året ut....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.