A
Hejsan. Jag och min sambo kommer få några hundra tusen från vår lägenhets försäljning och jag har hittat ett hus på landet. Huset är 65 kvadratmeter (nybyggt från 2020), tomten är cirka 600 meter. Vi har inte tänkt bo där, eftersom vi bor i en hyresrätt som vi trivs väldigt bra. Däremot, upplever jag att kanske huset kan gå upp I pris långsiktigt men att man hellre investerar pengarna än att slösa de. Vad anser ni?
 
Samawa skrev:
Hejsan. Jag och min sambo kommer få några hundra tusen från vår lägenhets försäljning och jag har hittat ett hus på landet. Huset är 65 kvadratmeter (nybyggt från 2020), tomten är cirka 600 meter. Vi har inte tänkt bo där, eftersom vi bor i en hyresrätt som vi trivs väldigt bra. Däremot, upplever jag att kanske huset kan gå upp I pris långsiktigt men att man hellre investerar pengarna än att slösa de. Vad anser ni?
Köp!!!
 
A
Mm. Jag kommer tveka om priset är högt. Upplever att flera säljare vägrar sänka eller resonera kring priset.
 
Om ni inte ska bo där själva, så får ni ju räkna på om man hyr ut det vem som kan tänkas vilja bo där och vad de är villiga att betala. 65m2 är inte så stort. Efter det är det lättare att se vad det är värt att betala.
 
A
Sant. Jag tror 12 000 kronor i månaden. Sen är man orolig att man får hyresgäst som kan förstöra
 
A
Nej. Huset är i Romelanda dvs Kungälvs kommun i Västra Götaland.
 
A
VA

Enskilt vatten året om Enskilt avlopp

 
Samawa skrev:
[länk]
Värt att notera är ju att det är ett parhus, men det kanske du visste? Du kan se det lite på en bild där man ser båda ytterdörrarna. Jag tänker att det kan göra läget svårare, speciellt om man inte tänkt bo där själv utan hyra ut...
 
A
Ok. Så det är ytterligare en ägare/hyresvärd som bor där? Jag antog hela huset kommer tillhöra mig. Sen står det tomt 600 m, innebär det att man delar med den ägaren?
 
Samawa skrev:
Ok. Så det är ytterligare en ägare/hyresvärd som bor där? Jag antog hela huset kommer tillhöra mig. Sen står det tomt 600 m, innebär det att man delar med den ägaren?
Ja, det är enbart halva huset som säljs. Hur det är med tomten får man nog höra efter, men det kan mycket väl vara 600 kvm som tillhör den halvan som säljs.
 
A
Ett onödigt köp?
 
Eftersom fastigheten inte verkar bara ute till fösäljning än - vad tror du priset kommer hamna på?
 
A
2,3 miljoner minst
 
Samawa skrev:
Ok. Så det är ytterligare en ägare/hyresvärd som bor där? Jag antog hela huset kommer tillhöra mig. Sen står det tomt 600 m, innebär det att man delar med den ägaren?
Hela den ena halvan är till salu, alla 65 kvadratmetrarna. Den andra halvan av huset tillhör någon annan.
Det är fastigheten med tillhörande bostad som är till salu, om fastigheten skulle vara gemensam för de två bostäderna vore det väldigt bökigt... och detvfinns inget i mäklarens text som tyder på nå annat.än att köparen kommer.äga 600m2 med ett halvt hus på
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.