MathiasS MathiasS skrev:
10cm är för amatörer har jag insett. Här blev det 6,5cm fel, exakt.

[bild]

på nästa skiva skulle jag mäta in hålet för en kopplingsdosa och skulle då kompensera måttet med 11mm för en väggskivas tjocklek, men jag drog förstås bort 11cm istället. Skivan som också anpassats efter en lite krokig hjärtvägg fick kasseras. Tur att det går bra när det går bra iallafall.
Skönt att höra att det är fler som får hjärnsläpp när man ska mäta ut på skivan... :D.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Skönt att höra att det är fler som får hjärnsläpp när man ska mäta ut på skivan... :D.
Börjar tvivla så smått på min egen förmåga men vi får väl se hur det går med väggskivorna innan man bestämmer sig för att lägga ner verksamheten helt...
 
Använde talmeter när jag mätte för att sätta övre regeln. Var inte asnöjd när jag skulle montera in dörren. Vit dörr som inte passar öppningen korrekt vid montering, med synlig övre regel och väggsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
  • Wow
Eld och 22 till
  • Laddar…
Det ser iallafall rakt ut.
 
  • Haha
  • Gilla
SvanteC och 7 till
  • Laddar…
G Gregerus skrev:
Använde talmeter när jag mätte för att sätta övre regeln. Var inte asnöjd när jag skulle montera in dörren.[bild]
Beställ ny dörr.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Beställ ny dörr.
Det ska bli klöverplåt där. Då det är ett skafferi innanför så blir det mest en fördel.
 
  • Gilla
  • Älska
lars_stefan_axelsson och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det kom inget vatten i ena utekranen…

[bild]
den har jag också gjort
 
  • Älska
mexitegel
  • Laddar…
M Modig skrev:
"Det blir nog fint när det blir målat", som snickar'n sa :)
Har det nånting att göra med detta? En märklig tråd på Flashback: Varför är alla snickare rädda för målaren? https://www.flashback.org/t3413594p2
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
A andersmc skrev:
Har det nånting att göra med detta? En märklig tråd på Flashback: Varför är alla snickare rädda för målaren? [länk]
Ha ha, har aldrig hört att det är sådär. (Eller jo ... har varit på en hel del byggen och nog märks det att det ibland finns gnissel mellan olika yrkesgrupper – men inte bara mellan snickare och målare. Överlag tycker jag dock att det verkar finnas ömsesidig förståelse och respekt.)
 
Blodsoppen
Detta är inte mitt misstag/slarv. Idag kunde jag inte låta bli att fota, har gått förbi denna flera gånger nu. Jag undrar hur man tänker. Om man sågar fel och inte har mer material, skaffa nytt innan man bygger vidare. Så tänker i alla fall jag.
Detta hus är i övrigt väldigt välvårdat tycker jag Trästaket med felaktigt sågat stolpe och utstickande metallkåpa framför ett välvårdat hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
Workingclasshero och 20 till
  • Laddar…
Resten fixar målaren...
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Screew och 3 till
  • Laddar…
Är det samma på stolpen till vänster?
 
  • Gilla
b8q och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Dalbotant Dalbotös skrev:
Är det samma på stolpen till vänster?
Nej, den är i ett stycke.
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Detta är inte mitt misstag/slarv. Idag kunde jag inte låta bli att fota, har gått förbi denna flera gånger nu. Jag undrar hur man tänker. Om man sågar fel och inte har mer material, skaffa nytt innan man bygger vidare. Så tänker i alla fall jag.
Detta hus är i övrigt väldigt välvårdat tycker jag [bild]
Om vi ändå ska fortsätta vara ärliga så...
Visst ser det ut som nån tuggat av stolpen?! :oops:
 
  • Haha
  • Gilla
PG Lindgren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.