Är på jakt efter en säckkärra man kan ha att flytta lite på olika saker.
Men det finns allt från 75kg till 250kg (och några till beroende konstruktion och pris)
Man kanske ska köpa den som klarar mest men undrar hur mycket ska en standard säckkärra behöva klarar av för normalt bruk.

Vad har ni för några ni kan tipsa om?
 
Har bara provat en endaste jag skulle kalla säckkärra den har ja lastat med 300 kg utan problem mindre som jag testat harbat skräp
 
wildeside
Om du är liten o klen så 75 kg, Om du är stor och stark 250 kg.:crysmile:
Skämt åsido köp en i mellanklassen av ett kvalitetsmärke så tror jag du blir nöjd.....
 
Hmm lite tips på vad man kan köpa utan att det kostar skjortan?
Den första var enkel och den böjde jag sönder. Den andra jag köpte var lite dyrare och klarade mer men fick på något sätt punka på på den och nya hjul kostar nästan lika mycket som jag köpte den för.
 
wildeside
Har mördat några Hörby bruks kärror som ska klara 250kg så jag hade inte köpt nå klenare än det.

Jag skulle faktiskt rekommendera just deras kärror, dom höll rätt länge trots misshandeln och överlast, det som oftast gav sig först var den där nedfällbara mojängen, sen lossnade hjulen eller hjulaxeln.
 
  • Gilla
cazz
  • Laddar…
Får slå ett slag för en säckarna med denna typen av hjul.
Har själv en motsvarande från Gigant som jag bytt till Hörbys hjul och den blev grymt stabil.

Gul säckkärra med röda punkteringsfria hjul liknande Hörbys modell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
cazz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.